Rynek

Allegro nawiązuje współpracę z Marketplanet

Obie firmy uruchamiają pilotażowy program, dzięki któremu sprzedawcy Allegro będą bezpośrednio dostępni także na platformie Marketplanet, łączącej kupujących i sprzedawców B2B z różnych branż. Ma to usprawnić procesy osobom odpowiedzialnym za zakupy firmowe w korporacjach i dużych przedsiębiorstwach. Współpraca Marketplanet z Allegro Biznes to dostęp do największego katalogu towarów w Polsce, a równocześnie pełna, elektroniczna kontrola procesów zamówień, obiegu dokumentów i faktur, zapewniają partnerzy. 

Allegro nawiązuje współpracę z Marketplanet

Spółka Marketplanet ma w swoim portfolio największych klientów korporacyjnych, chętnie korzystających z e-zakupów i e-zamówień. Z kolei Allegro Biznes ruszyło na początku tego roku, już na starcie oferując największą ofertę business-to-business w Polsce.

“Od pewnego czasu obserwujemy zmiany w zakresie potrzeb użytkowników naszej platformy, wynikające w dużej mierze z przyczyn pokoleniowych. Osoby odpowiedzialne za procesy zakupowe w firmach chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania. My im to umożliwiamy” – mówi Piotr Matysik, prezes zarządu Marketplanet.

Jak zapewniają przedstawiciele platformy, zakupy dokonywane na Marketplanet są bezpieczne i transparentne, a sprzedawcy zweryfikowani. Jest to bardzo ważne, mając na uwadze fakt, że jej klientami są największe, strategiczne przedsiębiorstwa wymagające ścisłych procedur zakupowych, takie jak np. Tauron, grupa PGE, mBank, Veolia, czy Orange.

Z usług sprzedawców Allegro Biznes na platformie Marketplanet mogą jednak korzystać również mniejsze podmioty. Dzięki przejściu na technologię chmurową, bariera wejścia dla nowych klientów znacznie się obniżyła. W całym ekosystemie Marketplanet wartość firmowych zakupów przekroczyła już 50 mld zł. Obecnie znajduje się tam ponad 170 tys. firm, a ponad 300 tys. dostawców odwiedza stronę każdego miesiąca. Obecność sprzedawców Allegro Biznes ma znacząco powiększyć katalog dostępnych na platformie produktów.

“Niemal co druga polska firma dokonała przynajmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku. Allegro jest silnie kojarzone z indywidualnymi zakupami konsumenckimi. Jednak od wielu lat wśród naszych klientów mamy firmy, które kupują nie tylko produkty codziennego użytku – herbatę, środki czystości czy sprzęt IT –  ale także profesjonalne i bardzo drogie narzędzia czy też elementy wyposażenia. Wiele z nich zgłaszało, że potrzebuje rozwiązań szytych na miarę, takich jak ceny hurtowe, rabaty przy dużych zamówieniach, odroczone płatność czy cenniki netto. Postanowiliśmy odpowiedzieć na te potrzeby i uruchomiliśmy Allegro Biznes” – komentuje Piotr Truszkowski, head of B2B w Allegro.

E-commerce – sektor z potencjałem

Pandemia przyspieszyła rozwój B2B e-commerce. Szacuje się, że po jej ustaniu trend ten się nie zatrzyma, ponieważ firmy dostrzegły, że jest to znacznie bardziej efektywny i szerszy kanał sprzedaży niż tradycyjne zakupy. PwC oszacowało polski rynek e-commerce w 2020 roku na ponad 100 mld zł („Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026”). Z kolei z danych DHL Express wynika, że w najbliższych latach zaobserwujemy silny wzrost e-handlu B2B w ujęciu globalnym. Do 2025 roku 80% wszystkich interakcji sprzedażowych pomiędzy firmami ma się odbywać online.

Wartość e-commerce B2B zwiększyła się o 30% w czasie pandemii, a prognozy na 2021 mówią o wzroście o nawet 40%, wynika z kolei z raportu „E-commerce B2B – Biznes w sieci”, przygotowanego dla Santander Bank Polska przez Mobile Institute. Oznacza to, że rynek może osiągnąć w tym roku wartość nawet 637 mld zł.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *