BiznesStrefa IFSWdrożeniaRynek
Amerykańska firma zaopatrzeniowa wdraża narzędzia IFS do zarządzania serwisem w terenie
Wyspecjalizowana w usługach zaopatrzenia oraz integracji systemów dla handlu detalicznego firma Macro Integration Services wdroży oferowane przez IFS oprogramowanie do zarządzania serwisem. Rozwiązanie ma pomóc w realizacji planów rozszerzenia prowadzonej integracji usług handlu detalicznego i oferowania usług z wartością dodaną, takich jak roczne kontrakty serwisowe i zarządzanie gwarancjami.
Firma Macro oferuje usługi z zakresu zaopatrzenia, integracji systemów i wdrożeń w wielu placówkach handlowych. Strategicznym obszarem rozwoju firmy jest wsparcie i obsługa techniczna punktów sprzedaży (POS), kiosków, płatności, systemów digital signage, sprzętu wideo i urządzeń przenośnych. Do tej pory firma pracowała głównie w oparciu o zdefiniowane projekty i naprawy reaktywne. Rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie zapewni firmie funkcjonalność z zakresu zarządzania stanem magazynowym, kontraktami i gwarancjami oraz możliwość zarządzania podwykonawcami, co przełoży się na możliwość oferowania klientom rocznych kontraktów serwisowych. Dzięki rozwiązaniu IFS klienci firmy Macro zyskają informacje o szacowanych kosztach obsługi technicznej ich systemów oraz możliwość zawierania umów o jakości świadczenia usług (SLA) z zakresu usuwania problemów.
Wybierając rozwiązanie Zarządzanie Serwisem w Terenie, firma Macro zyskuje:
• Zaawansowane narzędzia z zakresu rocznej obsługi technicznej i zawierania umów serwisowych, które w połączeniu z innymi strategicznymi działaniami firmy znacznie zwiększą jej możliwości serwisowe.
• Podniesienie jakości obsługi klientów zaowocuje możliwością oferowania im spójnego poziomu świadczonych usług serwisowych po przewidywalnej cenie, a portal internetowy zapewni wgląd w stan sprzętu, dane o projekcie i wydajność firmy Micro w odniesieniu do ustaleń zawartych w umowach SLA.
• Krótsze czasy reakcji i skuteczniejsze działania dzięki zaawansowanej logistyce magazynowej. Większość zapasów firmy Macro stanowi własność klientów i może być zlokalizowana w firmie Macro (w magazynie spedycyjnym), u klienta albo w pojeździe serwisowym technika. Części różnią się od siebie na poziomie poszczególnych klientów, a każdy z nich może dodatkowo korzystać z wielu unikatowych systemów, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność logistyki magazynowej.
• Zaawansowaną funkcjonalność z zakresu zarządzania gwarancjami umożliwi firmie Macro śledzenie objętego gwarancją producenta sprzętu klientów i obsługę wymian gwarancyjnych oraz reklamacji.
• Zaawansowane narzędzia do zarządzania podwykonawcami obejmujące dodatkowo raportowanie zgodności z umowami SLA oraz monitorowanie i raportowanie w zakresie poziomu obsługi klienta.
„Nasi klienci oczekują nie tylko bardziej proaktywnych usług serwisowych w możliwej do oszacowania cenie, ale również pełnego wglądu w działanie warsztatów. Nasze działania utrzymują ich operatywność i produktywność” — mówi Terry Morgan, prezes firmy Macro Integration Services. „Nasza inwestycja w rozwiązanie IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie stanowi centralną część naszej strategii mającej na celu pogłębianie relacji z klientami i zwiększanie naszych możliwości serwisowych w celu pozyskiwania nowych klientów”.
Katherine James, wiceprezes ds. sprzedaży w IFS North America, dodaje: „Coraz więcej naszych klientów wdraża oprogramowanie do zarządzania serwisem w terenie nie tylko w celu redukcji kosztów organizacji serwisu, ale również po to, by zwiększać przepustowość i móc stosować nowe modele biznesowe przekładające się na większe przychody i zyski. Takie podejście wymaga wdrożenia oprogramowania do zarządzania serwisem w terenie w sposób przekraczający podstawową funkcjonalność, umożliwiając organizacjom pełnienie w relacji z klientem funkcji partnera strategicznego, a nie tylko dostawcy. Właśnie z tego powodu firma Macro zdecydowała się wdrożyć nasze oprogramowanie. Nie możemy się już doczekać, aż staniemy się częścią jej agresywnej strategii wzrostowej”.