W II kwartale 2025 roku Grupa ASBIS osiągnęła najwyższe w swojej historii przychody – 949,3 mln USD (3,5 mld zł), co oznacza wzrost o 47% rok do roku. Zysk netto wzrósł dwukrotnie, osiągając poziom 12,1 mln USD (45 mln zł). W całym I półroczu przychody Grupy wyniosły blisko 1,7 mld USD, a zysk netto – 19,4 mln USD.

„Biorąc pod uwagę ogólną niepewność geopolityczną, oceniamy wyniki Grupy za II kwartał 2025 roku i I półrocze 2025 br. jako bardzo satysfakcjonujące. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do drugiej połowy tego roku. Wierzymy, że wzrostowy trend sprzedaży utrzyma się wraz z boomem na infrastrukturę AI i centra danych, co pozwoli nam wypracować bardzo dobre wyniki. Planujemy dalszą ekspansję w Afryce i Europie Zachodniej, jednocześnie wzmacniając naszą pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej” – skomentował Serhei Kostevitch, prezes Grupy ASBIS.
Zmiany geograficzne w strukturze przychodów
Region Wspólnoty Niepodległych Państw pozostaje największym źródłem przychodów Grupy, choć jego udział w II kwartale spadł do 33,9% (z 37,6% rok wcześniej). W tym samym czasie wzrósł udział Bliskiego Wschodu i Afryki (do 19,1%) oraz Europy Zachodniej (do 16,7%).
W skali półrocza udział regionu WNP spadł jeszcze wyraźniej – z 42,2% do 32,3%, podczas gdy Bliski Wschód i Afryka zwiększyły swój udział do 21,9%, a Europa Zachodnia do 14,8%. Zmiany te wynikają z intensyfikacji działań na rynkach poza WNP oraz rosnącego popytu na infrastrukturę AI i centra danych.
Najdynamiczniejsze rynki – Kazachstan, RPA i Polska
Wśród krajów z największym wzrostem sprzedaży w II kwartale znalazły się:
- RPA (+337%)
- Holandia (+181%)
- Słowacja (+65%)
- Kazachstan (+59%)
- ZEA (+50%)
Kazachstan pozostaje największym pojedynczym rynkiem pod względem sprzedaży, a wzrosty wynikały m.in. z dużych kontraktów serwerowych i odbicia na rynku smartfonów. ZEA były natomiast liderem w skali półrocza – sprzedaż wyniosła tam 246,9 mln USD (+46,6% r/r).
W Polsce ASBIS odnotował wzrost sprzedaży o 31% w II kwartale i 36,1% w I półroczu, osiągając przychody 43,4 mln USD. Najlepiej sprzedającymi się kategoriami były procesory, sprzęt sieciowy i dyski twarde. Polska utrzymała 7. miejsce w rankingu sprzedażowym Grupy.
Warto również przypomnieć, że Grupa podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia sieci Samsung Brand Store w Polsce. Finalizacja tej transakcji planowana jest do końca 2025 r. Równocześnie rozszerzono ofertę produktową o marki Midea (klimatyzatory), Royal Kludge (klawiatury gamingowe) i Klipsch (audio premium), a także przedłużono współpracę z Logitech o rynek RPA.







