Mniejsze zespoły handlowe mają odegrać kluczową rolę w realizacji strategii Atende Next, która zakłada m.in. przejście z modelu działania i odejście od klasycznych usług integratorskich na rzecz bardziej kompleksowych rozwiązań cyfrowych dla klientów enterprise.
Firma Atende przeprowadza kompleksową zmianę w obszarze sprzedaży. Reorganizacja obejmie całej sieci sprzedaży Atende w ramach Pionu Integracji, w całej Polsce “Tworzymy mniejsze jednostki handlowe, dedykowane do szerszej grupy klientów, akcentując jednocześnie bardziej proaktywne, branżowe, cross-sellowe podejście do naszych obecnych klientów, z jednoczesnym nastawieniem na rozwój biznesu z tymi nowymi. Powstałe zespoły charakteryzuje większe właścicielstwo relacji handlowej, branżowość, zarządzanie relacją z klientem w kompleksowy i wielowymiarowy sposób. Zespoły te z jednej strony skoncentrowane będą na wzroście sprzedaży rozwiązań naszych partnerów w ramach klasycznej integracji IT, z drugiej strony – na dostarczaniu szerokiej oferty całej Grupy Atende” – mówi Gabriel Grudzień, Dyrektor Sprzedaży Pionu Integracji IT Atende.
W nowym modelu organizacyjnym kluczową rolę odgrywać liderzy sprzedaży powołani w wyniki wewnętrznej rekrutacji. Staną oni na czele nowych, dedykowanych zespołów sprzedażowych reprezentujących podejście skupione wokół całościowych potrzeb klientów. Zmiany mają uczynić organizację sprzedażową Atende bardziej elastyczną i bliższą klientom. Dodatkowo, firma wzmacnia zespół rozwoju biznesu z nowymi klientami.
Przedstawiciele firmy Atende podkreślają jednocześnie, że jednym kluczowych obszarów jej działalności pozostaje branża energetyczna, zaś cyfryzacja tego sektora nabiera wyjątkowego znaczenia w związku z olbrzymimi wyzwaniami, z którymi mierzy się dzisiejsza energetyka. Mowa tu m.in. o konieczności przeprowadzenia gruntownej modernizacji biznesu, a także adaptacji do zmiennych warunków branżowo-geopolitycznych. Realizacji całościowych usług dla przedsiębiorstw z sektora energetycznego sprzyjać ma zmieniony model sprzedaży usług Atende. “Reagujemy na wyzwania jakie widzimy u naszych klientów z sektora energetyki, dopasowując model obsługi sprzedaży do zmieniających się potrzeb rynku. Z tego powodu podjęliśmy decyzję o zmianie zespołu odpowiedzialnego za rozwój biznesu w tym sektorze – z nowym podejściem, talentem oraz bardziej kompleksowym modelem obsługi naszych klientów. Obecnie finalizujemy docelowy, zmieniony model sprzedaży na Śląsku, który ogłosimy na początku października” – dodaje Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende.