Obie firmy zaoferują na europejskim rynku platformę do integracji oraz zarządzania danymi o klientach. Oferowane rozwiązanie zapewnia m.in. rozbudowane funkcje analizy interakcji w czasie rzeczywistym i predykcji potrzeb oraz zachowań nabywców. Jako taka, platforma Amperity pozwala bardziej skutecznie identyfikować potencjalnych klientów i lepiej adresować komunikaty sprzedażowe, a co za tym idzie – poprawić rentowność działalności handlowej.
Przedstawiciele obu firm poinformowali o rozszerzeniu współpracy istniejącej dotąd na rynku Ameryki Północnej na kraje europejskie. Oznacza to, że firmy Avanade i Amperity zaoferują na europejskim rynku rozwiązanie integrujące informacje o klientach oraz czynnikach wpływających na ich decyzje zakupowe i zapewniające, oparte na tego typu danych, analizy wzorców zakupowych i predykcje zachowań nabywczych. Oferowane rozwiązanie ma pozwalać także na poprawę efektywności wykorzystania posiadanych danych marketingowych. Platforma rozwijana w ramach współpracy firm Amperity i Avanade wspiera bowiem m.in. centralizację oraz kompleksowe zarządzanie danymi klientów i pozwala na zbudowanie całościowego profilu klientów w oparciu o dane pochodzące ze źródeł online, a także z bardziej tradycyjnych kanałów sprzedaży i kontaktu z nabywcami.
Rozwiązania tego typu stają się o istotne, ponieważ – wedle analiz firmy Amperity – statystyczna firma błędnie identyfikuje nawet co czwartego (23%) klienta. Efekty takich błędów przekładają się zaś na ograniczenie rocznych przychodów nawet o 53%. Jednocześnie, korzystanie z błędnych lub nieuporządkowanych danych może skutkować podjęciem nieodpowiednich decyzji w zakresie wyboru adresatów komunikacji handlowej lub przygotowaniem oferty niewłaściwej dla danego odbiorcy. Ryzyko to wzrasta wraz ze skalą personalizacji ofert handlowych. Takie wnioski płyną z analiz przeprowadzonych w ramach współpracy z firmami obecnymi w rankingu Fortune 500.
“Jednym z kluczowych wyzwań stojących przed współczesnymi przedsiębiorstwami jest analiza danych gromadzonych z wielu nieustrukturyzowanych źródeł. Biorąc pod uwagę fakt, że z roku na rok gwałtownie rośnie ilość generowanych danych, konieczne jest wprowadzenie rozwiązań harmonizujących procesy raportowania. Istotną rolę w zarządzaniu danymi odgrywają technologie sztucznej inteligencji oraz machine learning, a wiarygodność i precyzja opracowanych z ich pomocą danych pozwalają nie tracić czasu na deduplikację informacji przed podjęciem odpowiednich działań. Ujednolicone i odpowiednio zinterpretowane dane mogą stanowić wartościowe źródło informacji umożliwiające firmom tworzenie wyjątkowych doświadczeń zakupowych” – podkreśla Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.
“Strategia wykorzystania własnych danych, zweryfikowana przez setki naszych klientów, potwierdza swoją skuteczność zarówno w kwestii zwiększania zasięgu działalności biznesowej, jak również pod względem poprawy wskaźnika zwrotu z inwestycji w lojalność i pozyskiwanie klientów. Dzięki połączeniu chmury Microsoft Azure, ekspertyzy oraz skalowalności rozwiązań Avanade, a także korporacyjnej platformy do przetwarzania danych konsumentów od Amperity, organizacje mają możliwość poprawić wyniki biznesowe i zaoferować klientom wyjątkową obsługę. Nasze wspólne rozwiązanie oferuje również wyjątkową możliwość redukcji czasu niezbędnego do właściwego przetworzenia i efektywnego wykorzystania danych” – dodaje Matthew Biboud-Lubeck, wiceprezes firmy Amperity na region Europy i Wielkiej Brytanii.
Oferowana przez firmy Avanade i Amperrity platforma wykorzystuje m.in. technologie chmurowe Microsoft, w tym rozwiązanie Microsoft Cloud for Retail.