Rynek
BMW Group nawiązała strategiczne partnerstwo z Dassault Systèmes
Ma ono na celu opracowanie przyszłej platformy inżynieryjnej producenta samochodowego, która będzie opierać się na platformie 3DEXPERIENCE. Dzięki temu ponad 17 000 pracowników z różnych działów inżynieryjnych BMW będzie korzystać z możliwości platformy Dassault Systèmes w celu przyspieszenia procesu rozwoju wszystkich pojazdów, od etapu pomysłu po proces ich produkcji – poinformowali przedstawiciele obu firm.
Dzięki platformie 3DEXPERIENCE, na której będzie opierać się środowisko rozwoju przyszłych produktów BMW Group, wszystkie działy inżynieryjne marki będą pracować z wirtualnym bliźniakiem pojazdu, który można konfigurować dla wariantów każdego modelu za pomocą zintegrowanych danych w czasie rzeczywistym. Zespoły będą mogły łatwiej wykorzystywać ponownie komponenty, zarządzać złożonością modeli samochodów oraz skrócić czas cyklu od projektowania do produkcji. Ponadto BMW Group może płynnie migrować dane z istniejących rozwiązań IT i rozszerzyć swoją platformę inżynieryjną na inne działy, w tym modelowanie i symulacje.
“Zoptymalizujemy nasz proces inżynieryjny tylko wtedy, gdy będziemy myśleć cyfrowo, pracować w sposób zintegrowany i polegać na skonsolidowanych danych. Platforma 3DEXPERIENCE będzie wspierać to podejście w BMW Group i pomoże osiągnąć wyższy poziom jakości naszych procesów” – skomentował Julien Hohenstein, wiceprezes ds. procesów, cyfryzacji, zarządzania od pomysłu do oferty w dziale badań i rozwoju BMW Group.
Strategiczne partnerstwo pomiędzy Dassault Systèmes i BMW Group stanowi kolejny etap długoterminowej współpracy. Przez dziesięciolecia obie firmy łączyły swoją wiedzę i know-how, aby rozwijać innowacje technologiczne w obszarach takich, jak planowanie i harmonogramowanie produkcji, projektowanie części oraz zwiększanie wydajności procesu produkcyjnego.
“Wspólnie wkraczamy w nową erę innowacji, aby dostarczać najlepsze w swojej klasie produkty. Dzięki platformie 3DEXPERIENCE, BMW Group może przeanalizować proces inżynierii produktów tak, by zapewnić swoim klientom najbardziej spersonalizowane i zrównoważone doświadczenia” – podsumował Laurence Montanari, wiceprezes ds. transportu i mobilności w Dassault Systèmes.