BiznesRynek

Brak umiejętności obsługi platformy Microsoft 365 ogranicza produktywność ponad 1/3 MŚP

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Sharp na rynku europejskim, w tym w Polsce. 25% szefów uważa ten brak podstawowych umiejętności technologicznych za jedno z największych wyzwań stojących obecnie przed MŚP w całym regionie.

Brak umiejętności obsługi platformy Microsoft 365 ogranicza produktywność ponad 1/3 MŚP

Ponadto, jedna czwarta firm uznała ogólne umiejętności pracowników w zakresie korzystania z oprogramowania za jedno z największych wyzwań, z jakimi musiały zmierzyć się w 2023 roku. Jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie platformy Microsoft 365, niepokoi fakt, iż tylko jedna trzecia osób odpowiedzialnych za kwestie technologiczne w MŚP uważa, że posiada wystarczającą wiedzę, by podejmować właściwe decyzje dla swojej firmy.

Wiele przedsiębiorstw planuje zaktualizować w 2024 roku swoją wersję platformy Microsoft 365, aby móc korzystać z narzędzi AI za pośrednictwem rozwiązania Copilot. Obecnie, ten brak aktualizacji nie tylko wpływa na produktywność firm, ale także na możliwość korzystania z potencjalnych przyszłych innowacji.

Produktywność w trybie home office

Sondaż wskazuje również na utrzymujący się, wyraźny podział opinii pracodawców na temat produktywności osób pracujących w trybie home office. Ponad jedna czwarta osób zarządzających firmami i działami IT w MŚP uważa, że pracownicy są bardziej produktywni pracując w domu. Nieco ponad jedna piąta uważa z kolei, że jest dokładnie odwrotnie.

Jak się okazuje, na produktywność poza biurem rzutują nie tylko umiejętności technologiczne. Ponad jedna trzecia respondentów uważa, że decydujący wpływ na produktywność ma ustawienie biurka lub stołu, przy którym pracownik wykonuje swoje zadania w domu. Wyniki badania wskazują ponadto, że problemy z łącznością również oddziałują na jakość pracy z wykorzystaniem takich aplikacji jak Teams i Zoom.

„Bez względu na wielkość, wiele firm w dużej mierze polega na platformie Microsoft 365 w zakresie wielu codziennych zadań. Począwszy od standardowej pracy z dokumentami i arkuszami kalkulacyjnymi, poprzez planowanie, zarządzanie operacjami i komunikacją, aż po sprzedaż oraz marketing. Bez odpowiedniego przeszkolenia w zakresie optymalnego wykorzystania tego oprogramowania, firmy nie dają sobie możliwości osiągnięcia maksymalnej produktywności” – komentuje Colin Blumenthal, Vice President, IT Services w Sharp Europe. “Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej osadzona w oprogramowaniu, z którego korzystają MŚP za pośrednictwem Copilot i innych pakietów. Zwiększając tym samym ich możliwość poprawy produktywności, a także konkurencyjność. Oznacza to, że przedsiębiorstwa dysponujące ograniczonymi umiejętnościami, mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji. Przesłanie jest jasne: kto chce zachować konkurencyjność na rynku, musi zacząć działać już teraz i uzupełnić luki w umiejętnościach” – podsumowuje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *