Branża ITERPRynek

Capgemini wesprze InPost w transformacji procesów biznesowych

Capgemini będzie wspierać Grupę InPost w transformacji i standaryzacji procesów biznesowych na rynkach europejskich, która towarzyszy wdrożeniu platformy SAP S4/HANA z użyciem infrastruktury Google Cloud. Projekt ma na celu optymalizację, automatyzację i standaryzację kluczowych procesów biznesowych, co przełoży się na uproszczenie i przyspieszenie realizacji usług dla klientów i ma ogromne znaczenie wobec dynamicznego rozwoju firmy InPost w skali europejskiej.

Capgemini wesprze InPost w transformacji procesów biznesowych
Źródło: InPost

W ostatnich latach InPost znacząco poszerzył skalę działalności poza Polską. Poza naszym krajem InPost oferuje swoje usługi logistyczne m.in. we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Wielkiej Brytanii oraz w krajach Beneluksu. Grupa InPost dysponuje obecnie niemal 33 tys. samoobsługowych terminali paczkowych. Strategia InPostu zakłada dalszy rozwój, zwiększanie efektywności i szybkości dostaw, ale także oferowanie prostych rozwiązań m.in. dla podmiotów z branży e-commerce oraz konsumentów. W realizacji tych planów pomóc ma kompleksowa transformacja i wdrożenie systemu SAP S/4 HANA Cloud, a co za tym idzie – przeniesienie kluczowych procesów biznesowych do chmury obliczeniowej w ramach modelu RISE with SAP. Projekt ma być realizowany przy wykorzystaniu infrastruktury Google Cloud.

Współpraca z Capgemini pozwoli firmie InPost na transformację procesów biznesowych oraz ich standaryzację na wszystkich rynkach. Z kolei wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań analitycznych i raportowania na żywo ma pomóc firmie InPost w podejmowaniu strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym, co oznacza także zwiększenie szybkości reagowania na nowe wyzwania i pojawiające się szanse rozwoju.

“Połączenie SAP i Google Cloud z doświadczeniem Capgemini umożliwi Grupie InPost wykorzystanie potencjału transformacji biznesowej w chmurze. Wykorzystując najlepsze praktyki branżowe – zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym, będziemy wspierać lidera rynku logistycznego w tworzeniu cyfrowego środowiska, które będzie bardziej odporne na zawirowania rynkowe, zoptymalizowane i wysoce zautomatyzowane” – mówi Marek Woźny, Dyrektor Zarządzający Market Segment Poland, w Capgemini Polska.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *