Rynek

W ciągu 3 lat nastąpiła rewolucyjna zmiana w kanale partnerskim SAP

Jak mówi Steven Birdsall, COO & SVP, Ecosystems and Channels, GM Global OEM Sales w SAP, jeszcze w 2010 roku byli tylko integratorzy i resellerzy sprzedający systemy ERP. Dziś partnerzy sprzedają całe portfolio produktów, a ich przychody stanowią ok. 40% sprzedaży SAP. W przypadku rozwiązań SAP HANA jest to nawet 50%.

Według IDC, partnerzy SAP w ciągu 5 lat zarobią 220 mld USD, z czego 70 mld USD w samym regionie EMEA.

Jak przyznaje, stało się to nie tylko dzięki innowacjom wprowadzanym przez SAP, takim jak SAP HANA. Innowacjom, które stały się na rynku nową walutą. Stało się to także dzięki serii przejęć dokonanych przez SAP, m.in. firm Business Objects i Sybase.

Według IDC, partnerzy SAP w ciągu 5 lat zarobią 220 mld USD, z czego 70 mld USD w samym regionie EMEA. Jak mówi Steven Birdsall, jest wiele poziomów współpracy, partnerzy mogą sprzedawać, budować, wdrażać i utrzymywać rozwiązania SAP. Przykładowo, w ciągu kilkunastu miesięcy rynek rozwiązań mobilnych, oferowanych m.in. w modelu chmur prywatnych, odnotował trzycyfrowy wzrost, przede wszystkim dzięki partnerom.

W przypadku zaś rozwiązań cloud computing stworzono Application Development Program. „Ten segment rynku w SAP wzrósł o 162%. Jesteśmy dziś drugą – pod względem wielkości – firmą na świecie oferującą rozwiązania cloud computing. Z tych usług korzysta już 30 mln naszych klientów” – mówi Steven Birdsall.

Dziś mamy nieograniczone możliwości współpracy z partnerami. W ciągu ostatnich 3 lat dokonaliśmy rewolucyjnych zmian”- konkluduje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *