Przedstawiciele spółki notowanej obecnie na rynku NewConnect poinformowali o złożeniu w Komisji Nadzoru Finansowego prospektu związanego z planem przejścia na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych. Debiut na GPW jest jest ważnym elementem strategii firmy Cloud Technologies na najbliższe dwa lata. Przejście na GPW ma zostać zrealizowane bez emisji nowych akcji spółki.
Przejście spółki na główny rynek GPW jest obecne jednym z kluczowych celów strategii firmy Cloud Technologies i ma stanowić ważny etap jej rozwoju. “Naszym priorytetem jest dalszy rozwój spółki w oparciu o nasz dobrze sprawdzający się model biznesowy. Zwiększenie sprzedaży w kluczowym segmencie sprzedaży danych i zakończona sukcesem akwizycja TL1 otworzyły przed nami nowe możliwości, a przejście na główny rynek GPW zwiększy ekspozycję spółki na rynku i poszerzy grono inwestorów, w szczególności instytucjonalnych, do których możemy dotrzeć” – podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies. Debiut na GPW ma również stanowić potwierdzenie dojrzałości i stabilności finansów spółki, a także przejrzystości jej działalności i komunikacji z rynkiem.
W związku z planowanym przejściem na główny parkiet, kierownictwo spółki Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami. W najbliższym czasie Komisja Nadzoru Finansowego będzie weryfikowała prospekt Cloud Technologies. Data debiutu spółki na Rynku Głównym GPW zostanie ogłoszona po ostatecznym zatwierdzeniu zgłoszonych planów. Obecna, ogłoszona w ubiegłym roku, strategia firmy, obok przejścia na GPW zakłada m.in. globalizację biznesu, rozwój własnych technologii oraz zwiększenie monetyzacji danych. Planowane są także przejęcia podmiotów zagranicznych i wzmocnienie działalności badawczo-rozwojowej.
Warto dodać, że w lipcu br. przedstawiciele Cloud Technologies poinformowali o zawarciu umowy inwestycyjnej w zakresie zakupu hiszpańskiej spółki The Linea1 (TL1). Zakup spółki obecnej na hiszpańskojęzycznych rynkach marketingu internetowego to jeden z elementów rozwoju międzynarodowej sieci dystrybucji danych Cloud Technologies. Wartość transakcji to 1,87 mln euro. Przedstawiciele firmy podkreślają jednocześnie, że pierwszy kwartał br. przyniósł jedne z najlepszych wyników firmy w ciągu ostatnich czterech lat. Spółka wygenerowała bowiem zysk netto w wysokości 2,2 mln zł, co stanowi wzrost o 83% względem poprzedniego kwartału. Kluczowy wpływ na tak dobre wyniki finansowe spółki miała koncentracja na działalności w zakresie sprzedaży danych.
Cloud Technologies prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Firma ta stworzyła m.in. jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi. Klienci Cloud Technologies wykorzystują oferowane zbiory danych m.in. potrzeby prowadzenia kampanii reklamowych czy prowadzenia złożonych analiz biznesowych.