AplikacjeBiznesRynek

Co czwarta firma z branży retail zwiększa inwestycje w IT

Aby sprostać wymaganiom klientów, retailerzy zwiększają inwestycje w rozwój aplikacji mobilnych i technologii IT. Jak wynika z Barometru Retail firmy Future Mind, co czwarta firma z sektora handlu planuje zwiększenie inwestycji w infrastrukturę IT w drugiej połowie roku. Ponadto, 45% retailerów uważa, że rozwój m-commerce i rozwiązań mobilnych to obecnie największa szansa dla branży. Dlatego ponad połowa firm zamierza utrzymać inwestycje w rozwój konsumenckich aplikacji mobilnych, a co szósta je zwiększyć.

Co czwarta firma z branży retail zwiększa inwestycje w IT

Obecnie firmy retail korzystają z wielu strategii generowania przychodów za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Do tych najważniejszych należą sprzedaż produktów lub usług, płatne subskrypcje oferujące dodatkowe korzyści oraz programy poleceń lub referencyjne. Odpowiednio 64, 32 i 14% wskazań wśród ankietowanych w Barometrze Retail. Z kolei plany firm w tym zakresie na najbliższy rok obejmują zwiększenie przychodów z programów poleceń (27%) oraz ofert usług premium, takich jak osobiste doradztwo (14%).

“Konsumenci wymagają od aplikacji mobilnych więcej niż od stron www w wersji desktopowej, szczególnie w kontekście szybkości i wygody. Są bardziej wyczuleni na mechaniki personalizacyjne oraz oczekują nowoczesnych rozwiązań technologicznych. W zamian retailerzy mogą spodziewać się większej skłonności do impulsywnych zakupów oraz wyższej lojalności wobec marki” – komentuje Izabela Franke, Head of Advisory w Future Mind.

Według danych Statista, 57% klientów preferuje aplikacje mobilne ze względu na łatwość obsługi i dostępność. Korzystający z nich częściej dokonują zakupów i szybciej podejmują decyzje zakupowe. Są też bardziej świadomi, także w kwestii monitorowania najlepszych okazji cenowych i rabatów. Aplikacje mobilne zapewniają im wygodniejsze, bardziej angażujące i spersonalizowane doświadczenie zakupowe niż inne kanały digitalowe. To przekłada się na zwiększoną lojalność i lepsze wyniki sprzedażowe.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *