Rynek
Comarch z dużymi wzrostami na rynku ERP
Sprzedaż Comarch ERP w Polsce wzrosła w roku 2014 o 21% i wyniosła 133,7 mln zł, a łącznie z rynkiem niemieckojęzycznym było to 198 mln zł. Krakowski producent oprogramowania obsługuje już ponad 200 tys. klientów w segmencie ERP.
Po I kwartale 2015 r. sprzedaż Comarch w segmencie ERP wyniosła w Polsce 31,6 mln zł, co stanowi 8-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014. Całkowita sprzedaż Comarch ERP – łącznie z produktami oferowanymi w krajach niemieckojęzycznych (Austria, Niemcy i Szwajcaria) – wyniosła w tym okresie prawie 63 mln zł (9-proc. wzrost). „Chmura, mobilność, zastosowanie internetu rzeczy w e-handlu, czyli premiera aplikacji obsługującej Comarch beacon to główne czynniki wzrostu Comarch ERP w kolejnych kwartałach 2015 r.” – mówią przedstawiciele firmy.
Klienci przenoszą się do chmury
Kołami napędowymi wyników Comarch ERP w I kwartale 2015 r. był m.in.: Comarch ERP Altum (wzrost o 215%), rozwiązania oferowane w modelu chmury obliczeniowej – wzrost o 49% (ponad 1 mln zł miesięcznie) oraz aplikacje mobilne (wzrost o 167%). Tylko rynek francuski w segmencie ERP przyniósł krakowskiemu producentowi 230- proc. wzrost sprzedaży. „O sukcesie zdecydowały nieustannie wdrażane innowacje, wypracowane wspólnie przez centra badawczo-rozwojowe Comarch oraz klientów korzystających z rozwiązań ERP. W ramach oferty ERP 2.0 szczególnie perspektywiczne są rozwiązania mobilne, oferowane w modelu chmury” – przekonują przedstawiciele firmy.
1 mln zł miesięcznie to przychody Comarchu z rozwiązań oferowanych w modelu chmury obliczeniowej, stanowi to wzrost o 49% w porównaniu z I kwartałem 2014 r.
W roku 2015 krakowski producent zamierza wprowadzić na rynek francuski i niemiecki pierwszy swój system ERP – dostępny wyłącznie z chmury – Comarch ERP iFaktury24. Aktualna jego sprzedaż po 4,5 miesiącach bieżącego roku jest większa niż przez cały 2014 r. Sprzedaż za I kwartał 2015 r. wzrosła o 200%. W ciągu 3 lat obecności na rynku użytkownikami dostępnego w chmurze programu do faktur jest 36 tys. klientów.
Z kolei w zakresie chmurowych rozwiązań do backupu i współdzielenia danych Comarchu jest iBard24. W tym roku otrzyma on nowy interfejs, a także nowe możliwości i warunki handlowe. Firmy, które korzystają z iBard24, zabezpieczają swoje dane, przechowując je w centrach danych Comarchu. Obecnie z iBard24 korzysta ponad 78 tys. firm.
W chmurze od niedawna oferowany jest także Comarch BI. Wiedza i doświadczenie uzyskane przez Comarch przy realizacji projektów dla międzynarodowych klientów w zakresie Business Intelligence zaowocowały wprowadzeniem tego rozwiązania do chmury. Analityka biznesowa trafia w ten sposób do małych i średnich przedsiębiorstw. Wystarczy wysłać dane pochodzące z dowolnego systemu (nie tylko Comarch) i już po chwili można je analizować w różnych przecięciach, korzystając z gotowych predefiniowanych raportów przygotowanych przez ekspertów Comarch.
Beacony i rozwiązania mobilne dla handlu i usług
Rok 2015 to premiera nowej usługi w portfolio rozwiązań Comarch, którą jest aplikacja mobilna „Wszystko”, pozwalająca w pełni wykorzystać potencjał urządzeń Comarch beacon. Jest to odpowiedź na wszechobecny trend internetu rzeczy. Dzięki niej firmy mogą zwiększać swój zysk, kierując do swoich odbiorców indywidualne oferty dopasowane do ich aktualnych potrzeb w danym miejscu i czasie.
Inną nowością wprowadzoną w roku 2015 do aplikacji Comarch ERP Altum – platformy dedykowanej polskim i zagranicznym przedsiębiorstwom handlowo-usługowym – jest obsługa międzynarodowych holdingów. Sprzedaż systemu dynamicznie rośnie i w I kwartale br. wzrosła aż o 215%. Obecnie system oferowany jest na rynku polskim i francuskim. Planowane jest też wprowadzenie go na rynek niemiecki.
Sprzedaż aplikacji mobilnych Comarch ERP Mobile (dla przedstawicieli handlowych) i Comarch WMS (do obsługi magazynu wysokiego składowania) w pierwszych trzech miesiącach tego roku wzrosła o 167%, a po 4 miesiącach osiągnęła połowę sprzedaży z całego roku 2014.