DaftCode, polski holding tworzący produkty cyfrowe, zakupił El Passion – firmę specjalizującą się w produkcji oprogramowania dla klientów zagranicznych, przy wycenie spółki na poziomie kilku milionów złotych. Dokładna kwota transakcji nie została ujawniona.
W połowie sierpnia 2015 roku, DaftCode stał się większościowym udziałowcem spółki informatycznej El Passion. DaftCode działający w oparciu o model biznesowy typu venture building, dotychczas realizował głównie własne przedsięwzięcia B2B oparte o Big Data oraz machine learning, jak również projekty startup’owe. „Przejęcie pozwoli firmie wzmocnić zespół technologiczny i rozszerzyć portfolio o usługi wytwarzania dedykowanego oprogramowania. El Passion będzie dalej działać pod własną marką, budując swoją pozycję na rynku ze wsparciem nowego właściciela” – mówią przedstawiciele DaftCode.
„El Passion ma świetny zespół specjalistów, nie tylko w zakresie technologii, ale również tworzenia designu. Firma prowadzi ciekawe projekty i dobrze prosperuje. Inwestycja ta doskonale wpisuje się w długofalową strategię DaftCode. Uzupełniamy w ten sposób naszą ofertę skierowaną do klientów globalnych” – komentuje Jędrzej Szcześniak, COO DaftCode.
W portfolio DaftCode wchodzą zaawansowane rozwiązania dla agencji reklamowych oraz systemów płatności. Firma tworzy produkty internetowe, mobilne oraz z zakresu sztucznej inteligencji. Firma działa w modelu biznesowym typu venture building, który polega na budowaniu oraz rozwijaniu kilku przedsięwzięć (startupów) równolegle. Wśród startupów należących do DaftCode widnieją obiecujące pozycje jak aplikacja do obsługi hal targowych Adfairs czy platforma RTB – RightFlow. Z kolei do grona klientów El Passion można zaliczyć m.in. The Mobility House, Yeti Data, Cobalt czy Znany Lekarz.