Cloud computingRynek
Diageo zapowiada cyfrową transformację przy wsparciu SAP i IBM
Firma będąca właścicielem takich marek jak Guinness, Smirnoff i Johnnie Walker, ogłosiła pięcioletni program transformacji biznesowej. Ma to być największa inwestycja w technologię w historii Diageo. Projekt ma globalny charakter, spółka – wspólnie z SAP i IBM – przeprojektuje oraz usprawni procesy w 180 krajach, w których prowadzi działalność.
Wspomniany program obejmuje przejście Diageo na RISE with SAP i system S/4HANA Cloud, przy wsparciu IBM Consulting, które pokieruje projektem. Wdrożenie przez firmę nowego modelu opartego na chmurze ma zapewnić uproszczenie i ujednolicenie infrastruktury IT.
Pięcioletni projekt przekształci operacje biznesowe Diageo w wielu obszarach. Zaawansowane rozwiązania przepływu pracy pozwolą na śledzenie zamówień w czasie rzeczywistym i w skali globalnej. To z kolei ułatwi bardziej efektywne zaangażowanie konsumentów oraz lepszą obsługę klienta. Przechodząc na jedną platformę operacyjną, Diageo uprości swój model wsparcia technologicznego i krajobraz IT. Ułatwi to firmie prowadzenie działalności w 180 krajach i umożliwi szybkie reagowanie na zmieniające się trendy konsumenckie oraz potrzeby rynkowe. Program przekształci również możliwości raportowania wyników Diageo, dając firmie lepszy wgląd w procesy handlowe i możliwości rozwoju.
“Partnerstwo z IBM i SAP daje nam większą elastyczność w reagowaniu zarówno na potrzeby globalnych konsumentów, jak i klientów. Zapewnia nam wgląd w działania i zwiększone możliwości wykorzystania danych i to na najwyższym dostępnym poziomie. Jednocześnie pozwala zwiększyć wydajność codziennych operacji” – skomentowała Lavanya Chandrashekar, dyrektor finansowy Diageo.