Rynek

Do 2030 roku IBM planuje podnieść kompetencje 30 milionów ludzi poprzez szereg partnerstw i projektów rozwojowych

IBM ogłosił 170 nowych partnerstw i rozwój programów akademickich oraz branżowych w ponad 30 krajach. Dzięki nim, do 2030 roku umiejętności związane z wykonywaniem zawodów przyszłości, podnieść ma 30 milionów ludzi w różnym wieku. Firma wykorzysta również istniejące programy i platformy budowania kariery, w celu zwiększenia dostępu do edukacji i poszukiwanych zawodów technicznych, poinformowali jej przedstawiciele.

Do 2030 roku IBM planuje podnieść kompetencje 30 milionów ludzi poprzez szereg partnerstw i projektów rozwojowych
Fot.: IBM

Pracodawcy na całym świecie podkreślają znaczenie oraz trudności w rekrutacji wykwalifikowanych pracowników, co stanowi istotną przeszkodę dla wzrostu gospodarczego. Według danych Światowego Forum Ekonomicznego, zlikwidowanie globalnej luki w umiejętnościach mogłoby zwiększyć światowy PKB o 11,5 biliona dolarów do 2028 roku, ale systemy edukacji i szkoleń musiałyby nadążać za potrzebami rynku. Dodatkowo 87% kadry kierowniczej przyznało, że odczuwa braki umiejętności, ale mniej niż połowa spośród nich wie, jak temu zaradzić.

„Talent jest wszędzie, ale możliwości kształcenia już nie” – powiedział Arvind Krishna, IBM Chairman and CEO. „Dlatego musimy w odważny sposób podjąć zdecydowane kroki, w celu zwiększenia dostępu do umiejętności cyfrowych i szans zatrudnienia, aby więcej osób, bez względu na swoje możliwości, mogło odnieść korzyści z cyfrowej gospodarki. Dzisiaj, IBM podejmuje wyzwanie podniesienia umiejętności 30 milionów ludzi do 2030 roku. Pomoże to w wyrównaniu szans, zapełnieniu rosnącej luki edukacyjnej i przyniesie nowym pokoleniom pracowników narzędzia potrzebne do budowania lepszej przyszłości dla nich samych i społeczeństwa”.

Wspomniany plan wykształcenia 30 milionów osób opiera się na szerokim wachlarzu programów i obejmuje współpracę z najważniejszymi organami rządowymi, w tym z urzędami pracy, uniwersytetami, organizacjami pozarządowymi – skupiającymi się m.in. na młodzieży, kobietach i osobach starszych – oraz z prywatnymi firmami na całym świecie. Partnerzy mają rozszerzyć i otworzyć ścieżki rozwoju dla niedostatecznie reprezentowanych i defaworyzowanych społeczności.

Dodajmy, że inicjatywy edukacyjne IBM cechuje różnorodność programów i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb. Począwszy od szkół i praktyk zawodowych w zakładach pracy, po mentoring w trakcie kariery zawodowej oraz bezpłatne programy nauczania online.

Polskie uczelnie w międzynarodowych programach edukacyjnych IBM

Również w Polsce IBM pochwalić się może wieloma przykładami działań edukacyjnych oraz współpracą ze szkołami średnimi i uczelniami wyższymi. W 2019 roku firma zainaugurowała polską edycję globalnego programu edukacyjno-rozwojowego P-TECH, którego głównym celem jest przygotowanie młodzieży szkół średnich do pracy w zawodach o specjalności informatycznej.

Tej jesieni IBM wzmacnia relacje z kolejnymi polskimi uczelniami wyższymi, w tym z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku, gdzie zostanie uruchomione laboratorium Badania Technologii Internetu Rzeczy (IBM CAS Lab IoT). Stawia ono na rozwój architektury systemów IoT Edge-Fog-Cloud oraz przetwarzanie Big Data z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji.

„IBM oraz Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku mogą poszczycić się wieloletnią historią współpracy. W 2015 roku uruchomiliśmy Centrum Zaawansowanych Badań IBM CAS. Obecnie oddajemy studentom i naukowcom nowe miejsce – Laboratorium Badania Technologii Internetu Rzeczy, na nowo powołanym Wydziale Informatyki i Nowych Technologii, które pozwoli nam prowadzić szersze badania węzłów IoT przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii IBM” – skomentował prof. dr hab. inż. Cezary Orłowski z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *