Jak wynika z badania RetailTech 2023, przeprowadzonego przez Exorigo-Upos i Keralla Research, 37% badanych retailerów, podczas wyboru partnera do wdrożeń, zwraca uwagę na doświadczenie dostawcy w branży. Z kolei dla 25% ważna jest zapewniana przez niego kompatybilność, oznaczająca zgodność z wdrożonymi już rozwiązaniami i możliwość łatwej integracji. W tym kontekście wciąż rozwija się trwająca od lat współpraca Auchan z Exorigo-Upos. W ostatnim czasie obie organizacje rozpoczęły projekt przygotowania do wdrożenia obowiązku e-fakturowania w oparciu o system SmartKSeF. "KSeF jest jednym z kluczowych wyzwań, jakie stoją obecnie przed retailem. Naszym priorytetem było, aby rozpocząć proces wdrożenia i testowania wszystkich procesów już teraz. Towarzyszy nam w tym sprawdzony partner, dzięki czemu jesteśmy przekonani, że będziemy gotowi na czas. Z doświadczenia wiem, że zmiany na taką skalę wymagają czasu, ekspertyzy i odpowiedniego planowania" - skomentował Eric Delahousse, dyrektor finansowy Auchan Polska. Jak się okazuje, współpraca obu firm jest znacznie dłuższa i obejmuje również inne projekty niż tylko ten skupiony na KSeF. "Tacy wieloletni partnerzy to dowód na to, że biznes w dużej mierze opiera się na wzajemnym zaufaniu i budowaniu trwałych relacji. Oczywiście, kluczową rolę odgrywają wypracowane efekty i to przez ich pryzmat oceniamy zrealizowane projekty" - powiedział Grzegorz Rogaliński, CEO Exorigo-Upos SA. Podstawowym obszarem współpracy firm są narzędzia ułatwiające pracownikom Auchan wykonywanie codziennych obowiązków. Wśród nich warto zwrócić uwagę m.in. na System do zarządzania przecenami oraz Aplikację do pozyskiwania danych katalogowych produktów od dostawcy. Istotne są również rozwiązania dla księgowości – zaczynając od wystawiania faktur, korekt czy raportowania do US (w tym wysyłki JPK) oraz ETL wraz z raportingiem, a kończąc na zapewnieniu przez Exorigo-Upos obsługi i rozwoju systemów kontrolingowo-finansowych Hyperion. W ramach współpracy, Exorigo-Upos towarzyszyło w przejęciu sklepów sieci Real i ich rebrandingu na Auchan w latach 2015-2016. Dzięki wsparciu zespołów Serwisu Terenowego i Zespołu Wdrożeń przygotowano m.in. architekturę, instalacje i konfiguracje urządzeń sieciowych, wymianę komputerów czy drukarek biurowych. Dostawca odpowiada także za migrację systemu kasowego w części sklepów na rozwiązanie własne, rekonfigurując przy tym urządzenia biurowe czy wagi. Wśród zrealizowanych projektów znajdują się także otwarcia sklepów i zdalne przygotowanie do użytku kas samoobsługowych. Exorigo-Upos wspierało Auchan również we wdrożeniu systemu sprzedaży dla stacji paliw. Zakres współpracy obejmował takie funkcjonalności jak faktury na drukarkach paragonowych oraz integracja i uruchomienie tankomatów. Z kolei najwyższy poziom zabezpieczeń w systemach płatniczych i wyjątkową szybkość transakcji zapewnia Hub płatniczy Cloud EFT, który od wielu lat wdraża Exorigo-Upos. Umożliwia on obsługę kart na kasach liniowych, samoobsługowych, stacjach paliw oraz na stanowiskach bezobsługowych stacji paliw. Zapewnia też możliwość przekazywania mikrodonacji, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów Auchan - wspierając ideę dobroczynności, przy okazji wykonywania codziennych zakupów. Warto również dodać, że Exorigo-Upos wspiera też sieć w corocznych audytach PCI DSS. Wieloletnia relacja Auchan i Exorigo-Upos pokazuje, że wybór odpowiedniego dostawcy, który rozumie specyfikę retailu i potrafi przełożyć wymagania oraz potrzeby na rozwiązania technologiczne, jest kluczowa dla rozwoju organizacji.