Działająca pod nową nazwą spółka z Grupy K2 będzie wzmacniać własne kompetencje i inwestować w nowe obszary. Rozwój oferty ma w szczególnym stopniu dotyczyć obszaru zarządzania procesami biznesowymi i obiegiem dokumentów, aplikacji mobilnych, raportowania oraz tworzenia oprogramowania biznesowego pod konkretne wymagania klientów.
Fabrity swoją ofertę kierować będzie m.in. do przedsiębiorstw z branży finansowej i przemysłowej, a także sektorów: farmaceutycznego i telekomunikacyjnego.
Przeprowadzona na początku kwietnia br. zmiana marki z K2 Web Systems na Fabrity ma wynikać z potrzeby wzmocnienia wizerunku organizacji mocno skoncentrowanej na tworzeniu oprogramowania. Plany zarządu Fabrity na 2014 rok zakładają wzrost przychodów ze sprzedaży tworzonego na zamówienie oprogramowania biznesowego, a także usług związanych z budową aplikacji do zarządzania procesami biznesowymi oraz zarządzania treścią i obiegiem dokumentów. Jednocześnie Fabrity swoją ofertę kierować będzie przede wszystkim do największych przedsiębiorstw z branży finansowej i przemysłowej, a także sektorów: farmaceutycznego i telekomunikacyjnego. Plany na najbliższe 12 miesięcy zakładają też wzmocnienie oferty skierowanej do sektora energetycznego.
Planowane jest udostępnienie w modelu cloud aplikacji wspierającej zarządzanie innowacjami oraz narzędzi z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim.
Równolegle planowany jest rozwój oferty m.in. w kontekście rozwiązań wspierających zarządzanie treścią, narzędzi analityczno-raportujących oraz aplikacji mobilnych. Rozwiązania mobilne mają być rozwijane przede wszystkim w oparciu o nowe wersje środowiska Windows. Z kolei w obszarze analityki Fabrity zamierza specjalizować się głównie w rozwiązaniach wspierających raportowanie w kontekście Big Data.
Fabrity zamierza również oferować oprogramowanie dostępne w modelu cloud. “Patrzymy na chmurę przede wszystkim w kontekście sposobu na dostarczanie aplikacji. Dla nas jest to szansa, aby rozwiązania dedykowane, stworzone pierwotnie dla konkretnych, dużych klientów, udostępniać mniejszym firmom, które nie mają tak wysublimowanych potrzeb i są w stanie z powodzeniem wykorzystywać rozwiązania standardowe w połączeniu z możliwościami unikalnymi dla chmury” – mówi Tomasz Burczyński, prezes zarządu Fabrity. Wedle zapowiedzi rozwiązania oferowane w modelu cloud będą udostępniane za pośrednictwem infrastruktury spółki Oktawave, która także należy do Grupy K2. W pierwszej kolejności planowane jest udostępnienie w takim modelu aplikacji wspierającej zarządzanie innowacjami oraz narzędzi z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. Rozwiązania Fabrity mają również cechować się wysoką dbałością o doświadczenia użytkowników. “Wydaje nam się, że jesteśmy ciekawą organizacją, w której udało się połączyć związane z produkcją oprogramowania umiejętności czysto inżynierskie, z doświadczeniami agencji marketingowej nastawionej na doświadczenia użytkowników, wygląd i ergonomię” – dodaje Tomasz Burczyński.
W rozwoju oferty pomóc ma plan stworzenia centrum kompetencyjnego wyspecjalizowanego w rozwiązaniach klasy Business Process Management. Centrum kompetencyjne ma powstać w ciągu dwóch lat, w ramach łódzkiego oddziału Fabrity. Ośrodek ma być jednym z największych centrów o podobnym profilu w Polsce. Spółka zamierza także systematycznie zwiększać zatrudnienie. Do końca roku Fabrity chce zatrudniać ponad 80 osób, co oznacza wzrost na poziomie 25% w porównaniu z obecną liczbą pracowników. Poszukiwani mają być przede wszystkim inżynierowie, programiści oraz inżynierowie i konsultanci biznesowi.
Warto dodać, że w skali dwóch minionych lat spółka – dziś działająca jako Fabrity – osiągała roczną dynamikę wzrostu na poziomie 30%. Zdaniem przedstawicieli firmy źródłem wzrostów były przede wszystkim długoterminowe kontrakty z dużymi klientami. Strategia na kolejne lata zakłada utrzymanie tej dynamiki wzrostów.