Branża ITRynek

Framna przejmuje Bright Inventions wzmacniając kompetencje w IoT i AI

Framna, agencja specjalizująca się w tworzeniu produktów cyfrowych, przejęła polską firmę Bright Inventions, zatrudniającą 82 specjalistów i działającą w obszarze IoT oraz AI. Transakcja ma na celu wzmocnienie obecności Framna na rynku europejskim oraz pogłębienie kompetencji technologicznych, zwłaszcza w inżynierii Internetu Rzeczy i sztucznej inteligencji.

Framna przejmuje Bright Inventions wzmacniając kompetencje w IoT i AI
Od lewej: Michał Łukasiewicz i Daniel Makurat, współzałożyciele Bright Inventions

Założona w 2012 roku firma Bright Inventions zajmuje się tworzeniem produktów cyfrowych oraz rozwiązań z zakresu IoT i AI. Firma cieszy się ugruntowaną pozycją na rynku technologii związanych z branżą retail oraz rozwiązań usprawniających procesy operacyjne. Zespół Bright Inventions opracował produkty dla organizacji takich jak: Just Eat Takeaway.com, Relevo czy UN World Food Programme (WFP).

„W swoim dorobku Bright Inventions ma zarówno rozwiązania skierowane do klientów indywidualnych, jak i systemy tworzone dla przedsiębiorstw, zapewniające im wyższą efektywność operacyjną, większą elastyczność oraz usprawnienia oparte o analizę danych. Zespół łączy wysokiej klasy standardy inżynieryjne stosowane w dużych organizacjach z innowacyjnym wykorzystaniem technologii IoT i sztucznej inteligencji. To właśnie dzięki tym kompetencjom możemy być jak najlepszym partnerem dla współpracujących z nami marek i firm oraz osiągnąć pozycję wiodącej agencji produktów cyfrowych na światowym rynku” – skomentował Joacim M. Jeppesen, CEO Framna.

Przejęcie nie wpłynie na strukturę zarządczą Bright Inventions, a dotychczasowa współpraca z klientami pozostanie bez zmian.

„Nasi specjaliści oraz partnerzy zyskają teraz dostęp do jeszcze szerszych kompetencji w zakresie projektowania i dostarczania klientom najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Wspólnie możemy podejmować się jeszcze ambitniejszych przedsięwzięć i oferować szersze możliwości zarówno naszym partnerom, jak i całemu zespołowi, zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych” – podsumował Michał Łukasiewicz, CEO Bright Inventions.

Framna to międzynarodowa agencja tworząca produkty cyfrowe, w tym aplikacje z których korzysta ponad 10 milionów użytkowników dziennie. W gronie klientów spółki znajdują się m.in.: IKEA, H&M czy lotniska w Dallas i Orlando.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *