Pozyskany w ramach rundy late seed kapitał ma pozwolić przyspieszyć skalowanie Salesbooka na rynkach zagranicznych, rozbudować portfolio rozwiązań branżowych oraz zwiększyć ewaluację startupu przed rundą A. Inwestor, Level2 Ventures, to prywatny fundusz venture capital, założony przez Adama Rudowskiego i Piotra Pawłowskiego, doświadczonych CEO z branży ITC.
Salesbook to platforma akceleracji sprzedaży oferowana w modelu SaaS, która wspomaga i automatyzuje pracę przedstawicieli handlowych, zwiększając ich efektywność o ponad 50%. Oprócz elementów strukturyzujących proces sprzedaży poprzez prezentację firmy, analizę potrzeb, kalkulator oferty i możliwość podpisania umowy (również online), zawiera ona funkcjonalność CRM oraz rozbudowane raportowanie pozwalające na analizę pracy handlowców w czasie rzeczywistym. Salesbook może działać jako autonomiczny system lub w modelu integracji z każdym oprogramowaniem typu CRM/ERP. Jak wskazują przedstawiciele funduszu, rozwiązanie to bardzo dobrze sprawdza się zarówno w tradycyjnym modelu spotkań z klientami, jak i w modelu sprzedaży online. Obecnie aplikacja oferuje dedykowane rozwiązania dla fotowoltaiki, energetyki, branży ubezpieczeniowej, telekomunikacji i motoryzacji.
“Zdecydowaliśmy się zainwestować w Salesbooka, ponieważ to pierwsze znane nam narzędzie, które wprowadza do klasycznej sprzedaży automatyzację i analitykę kojarzoną do tej pory z rynkiem e-commerce. Pozwala budować skuteczny proces handlowy, monitorować i udoskonalać go w czasie rzeczywistym, dodatkowo zapewniając handlowcom i menedżerom przyjazny system CRM do zarządzania i analizy sprzedaży. Potencjał Salesbooka został także dostrzeżony przez rynek, co przełożyło się na dwukrotny wzrost sprzedaży w 2021 roku oraz rosnącą dynamikę pozyskiwania nowych klientów. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 50 000 sprzedawców i menedżerów z całego świata, w tym firmy takie jak Energa, Orange, Edison, OVB czy Mercedes-Benz” – skomentował Piotr Pawłowski, General Partner Level2 Ventures.
Jak już wspomniano, pozyskany kapitał ma zostać wykorzystany na realizację strategii ekspansji oraz dalszy rozwój produktu. “Już teraz jesteśmy obecni w Polsce, Niemczech i Singapurze. W 2022 roku skupimy się na wprowadzeniu Salesbooka na rynki Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, które postrzegamy jako priorytetowe w budowaniu wartości spółki na obecnym etapie. Równolegle planujemy rozwijać dedykowane rozwiązania dla branż ICT, healthcare, HR i produkcyjnej” – mówi Jacek Maciak, CEO Salesbook.
Jak wskazują przedstawiciele startupu, jednym z głównych wyróżników Salesbooka jest możliwość twardej analityki spotkania handlowego. W ten sposób organizacja zdobywa wiedzę na temat tego, które elementy procesu przekładają się na pożądane wyniki. “Chcemy również zainwestować w ten obszar i – wykorzystując mechanizmy sztucznej inteligencji – podpowiadać naszym klientom optymalną formułę sprzedażową” – dodaje Dariusz Nawojczyk, CMO Salesbook.
Rynek narzędzi typu Sales Acceleration, zgodnie z szacunkami, będzie w latach 2021-2026 rósł w tempie 16% roku do roku. Obecnie globalna wartość rynku tych rozwiązań szacowana jest na 30 mld dolarów.