Sztuczna inteligencjaBiznes

Generative AI może zwiększyć roczne dochody banków nawet o 340 mld dolarów

Tak wynika z raportu „Capturing the full value of generative AI in banking”, opublikowanego przez firmę McKinsey & Company. Główną przyczyną jest wysoki poziom produktywności oferowany przez inteligentne mechanizmy optymalizacyjne w ramach m.in. automatyzacji codziennych obowiązków. Branża usług finansowych staje się coraz bardziej świadoma korzyści płynących z implementacji AI. Czy 2024 rok przyniesie przełom w procesie wdrażania bazujących na niej rozwiązań?

Generative AI może zwiększyć roczne dochody banków nawet o 340 mld dolarów

Sztuczna inteligencja przestała być dla firm jedynie opcjonalnym dodatkiem. Obecnie decyzja o jej implementacji może przesądzić o konkurencyjności przedsiębiorstw w coraz większej liczbie branż, w tym także w bankowości. Rozwiązania bazujące na AI dostarczają wsparcie w procesach decyzyjnych, ułatwiają analizę trendów rynkowych czy wspomagają w budowaniu relacji z klientami. Dzięki szerokiej palecie oferowanych korzyści zapewniają potencjał, który może zrewolucjonizować branżę finansową.

Personalizacja usług i sprawna obsługa klienta

Sztuczna inteligencja może w znaczący sposób wpłynąć na poziom interakcji między klientem a marką. I tak, banki wykorzystują to rozwiązanie m.in. w celu personalizacji oferowanych przez siebie usług. Po przeprowadzeniu analizy danych klientów AI jest w stanie zaproponować wachlarz rekomendacji i ofert dopasowanych do potrzeb konkretnego konsumenta.

Kolejnym istotnym udogodnieniem są poddawane nieustannym ulepszeniom chatboty. Przeprowadzane z nimi interakcje coraz bardziej przypominają rozmowy z drugim człowiekiem. Mogą udzielać użytkownikom odpowiedzi na konkretne pytania oraz zapewniać wsparcie w bieżących sprawach. Pozwalają także na zmniejszenie konieczności wykonywania telefonów do banków w celu rozwiązywania mniej skomplikowanych problemów. Dzięki temu konsultanci mogą skoncentrować się na wspieraniu konsumentów potrzebujących wsparcia w bardziej złożonych kwestiach. Technologia ta usprawnia zatem proces obsługi klienta po obu stronach.

Połączenie AI i No-Code

Aby przyspieszyć proces realizacji celów biznesowych, wdrażania innowacji, a także ograniczenia skutków luki kompetencyjnej w środowisku programistycznym, warto rozważyć też skorzystanie z bazujących na sztucznej inteligencji platform no-code. Zyskują one coraz większą popularność z uwagi na oferowaną przez nie inkluzywność w kontekście programowania. Dzięki wykorzystywanemu przez nie mechanizmowi przeciągnij i upuść (drag and drop) osoby, które nie mają doświadczenia programistycznego, mogą brać czynny udział w procesie tworzenia aplikacji.

“Połączenie AI i narzędzi no-code umożliwia m.in. budowanie aplikacji bez konieczności programowania, ale głównie na podstawie wydawanych poleceń. Osoba pracująca nad danym programem może wyjaśnić jakie funkcje powinien posiadać produkt końcowy, a w odpowiedzi sztuczna inteligencja przełoży przedstawione jej wymagania na linijki kodu” – tłumaczy Andie Dovgan, Chief Growth Officer w firmie Creatio.

Bezpieczeństwo pod znakiem AI

Mechanizmy bazujące na sztucznej inteligencji umożliwiają również bankom oraz ich klientom szybkie reagowanie na potencjalne oszustwa i zagrożenia. Sprawnie informują konsumenta – za pośrednictwem raportów lub powiadomień – o wykryciu podejrzanej aktywności powiązanej z jego kontem. Wyposażają go także w plan działania mający na celu zabezpieczenie jego środków.

Wdrożenie AI pozwala firmom na skuteczną automatyzację zabezpieczeń na ich platformach cyfrowych. Dzięki funkcji przetwarzania języka naturalnego (Natural Language Processing) sztuczna inteligencja może m.in. analizować obowiązujące akty prawne odpowiadające za regulowanie zasad bezpieczeństwa. Rozwiązanie to umożliwia bankom sprawne wykrywanie ewentualnych obszarów niezgodności oraz wprowadzanie wymaganych modyfikacji.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *