Polski startup wygrał 20 tysięcy euro w konkursie, którego finał odbył się podczas konferencji Infoshare 2023. Drugie miejsce zajął upLYFT z Wielkiej Brytanii (7 tys. euro), a trzecie estoński Beholder (3 tys. euro). Nagrody startupy przeznaczą na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów. Tegoroczna edycja konkursu wyłoniła najlepsze projekty Tech4Good. W finale Infoshare Startup Contest walczyło 5 startupów: SAY IT Labs, Beholder, Green Sequest, upLYFT i Genotic. Międzynarodowe jury oceniło potencjał biznesowy startupów, zespół oraz innowacyjność prezentowanych rozwiązań. Wśród jurorów znaleźli się m.in. Angel investor Sarah Drinkwater, Nico Schoenenberger z 10x Founders, Andreea Constantinescu z Planet First Partners i Valeri Petrov z Eleven Ventures. Łączna pula nagród w konkursie - ufundowanych przez Prezydenta Miasta Gdańska - wyniosła 30 tysięcy euro w gotówce. Rozwiązania zwycięskich startupów Polski Genotic za pomocą sztucznej inteligencji projektuje, testuje i produkuje przeciwciała, które stanowią uniwersalne narzędzie wykorzystywane w pracach badawczo rozwojowych. Dodatkowo ma potencjał, aby być użytym w diagnostyce chorób zakaźnych takich jak: wąglik, dżuma czy COVID-19. Rewolucyjność rozwiązania polskiego startupu polega na nowoczesnej metodzie przewidywania struktur białek na podstawie sekwencji. Wykorzystanie wyłącznie kultur komórkowych w produkcji białek pozwala usprawnić cały proces i osiągnąć wysoki poziom spójności partii białek przy jednoczesnym zmniejszeniu zarówno czasu, kosztów oraz eliminacji wykorzystania zwierząt. Produktem końcowym są przeciwciała celujące w określony antygen. Drugie miejsce w konkursie zajął upLYFT – startup z siedzibą w Londynie - który powstał z pasji do fitnessu i sportów amatorskich. Sam produkt nagrodzonej firmy spełnia jednak o wiele poważniejszą funkcję - jest nim bowiem inteligentna bielizna medyczna do walki z chorobami układu mięśniowo-szkieletowego. Z kolei Beholder, estoński startup, który zajął trzecie miejsce, skupia się na wykorzystaniu zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i komputerowe przetwarzanie obrazu, do rozwiązania problemów z monitorowaniem środowiska naturalnego. To platforma SaaS, wspomagana przez AI do odkrywania zasobów mineralnych. AI4SKIN wygrywa udział w VII edycji InCredibles Spośród 20 najlepszych startupów wyłonionych w półfinałach Startup Contest, wybrano jeden - polski startup AI4SKIN - który weźmie udział w VII edycji InCredibles. Chodzi o program mentoringowy dla młodych przedsiębiorców z wizją, stworzony przez Sebastiana Kulczyka. Produkt AI4SKIN pozwala na wczesną diagnozę raka skóry za pomocą sztucznej inteligencji. Program InCredibles to kilka miesięcy zindywidualizowanego, bezpłatnego wsparcia dla przedsiębiorców przez polskich i zagranicznych mentorów – uznanych founderów, inwestorów, doradców i specjalistów z zakresu m.in. zarządzania, sprzedaży i marketingu, strategii, komunikacji, finansowania oraz HR. Poza konkursem Startup Contest, startupy mogły zaprezentować swoje pomysły w strefie Startup Expo oraz w internetowej bazie dostępnej dla inwestorów. Startupy, największe firmy i korporacje, międzynarodowi inwestorzy i aniołowie biznesu mieli też dostęp do dedykowanego narzędzia do networkingu – Matchmaking. Dzięki temu narzędziu odbyło się niemal 2000 spotkań. W tegorocznej, 17. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 6 tysięcy uczestników.