Rynek
Grupa Atende powiększa się o spółkę wyspecjalizowaną w analizie danych
Za kwotę 1,4 mln zł Atende przejmie ponad 50 proc. udziałów w spółce Energy Data Lab Sp. z o.o. W połowie roku spółka obejmie także nowe udziały o wartości emisyjnej 0,5 mln zł. Dzięki tej transakcji Atende kontrolować będzie 60 proc. akcji wyspecjalizowanej w rozwiązaniach analizy danych firmy EDL.
Firma Energy Data Lab specjalizuje się m.in. w rozwiązaniach do analizy zbiorów Big Data. Spółka specjalizuje się przede wszystkim w obsłudze sektora energetycznego. Oferowane rozwiązania analityczne są wykorzystywane m.in. na potrzeby podnoszenia lojalności klientów, zarządzania popytem na energię oraz optymalizacji procesów sprzedaży. Technologie EDL mogą być też wykorzystywane w kontekście analizy danych pochodzących z Internetu Rzeczy i sieci inteligentnych czujników pomiarowych. “Usługi i technologie rozwijane przez Energy Data Lab mają na celu wygenerowanie nowej wartości doda-nej, opartej o zaawansowaną analizę danych pomiarowych energii” – mówi Tomasz Rzepnicki, prezes zarządu firmy Energy Data Lab.
Włączenie firmy Energy Data Lab do Grupy Atende pozwoli m.in. na poszerzenie kompetencji w obszarze analizy dużych, dynamicznie zmieniających się zbiorów danych. Wzmocni także pozycję Grupy na rynku rozwiązań dla energetyki. “Akwizycja spółki Energy Data Lab poszerza naszą bogatą ofertę na strategiczny dla nas rynek energetyczny. Spółka potwierdziła swoje unikalne kompetencje zrealizowanymi wdrożeniami w zakresie budowania relacji operatora energetycznego z odbiorcą oraz zwiększania efektywności energetycznej” – mówi Roman Szwed, prezes zarządu Atende. Dodaje przy tym, że technologie analityczne firmy EDL sprawdzą się również w sektorach innych niż branża energetyczna. Niewykluczone, że oferta EDL będzie oferowana na rynkach zagranicznych. “Potencjał EDL nie jest ograniczony wyłącznie do sektora energetycznego, rozwiązania analityczne spółki mogą znaleźć klientów również w innych sektorach rynku. Spółka może także z powodzeniem oferować swoje produkty na rynku globalnym” – dodaje Roman Szwed.