Rynek
Grupa Euvic zainwestowała w agencję FFW Communication
W ramach realizacji długoterminowej strategii rozwoju Integratora 2.0, Grupa Euvic objęła udziały w FFW Communication, agencji digital z ponad 10-letnim doświadczeniem na rynku. W ramach Grupy, FFW, wspólnie z przejętą niedawno przez Euvic grupą reklamowo-martechową ClickAd S.A., ma stworzyć komplementarną ofertę usług cyfrowych i wspierać klientów w cyfrowej transformacji w obszarze marketingu, poinformowali przedstawiciele Euvic. Docelowo Grupa stać się ma większościowym udziałowcem FFW Communication. Wartości transakcji nie ujawniono.
Przypomnijmy, że Euvic jest jedną z największych technologicznych grup kapitałowych w Polsce. Przychód spółek w Grupie wyniósł w 2020 roku ponad 500 mln zł, a skonsolidowany zysk prawie 50 mln zł. Jak wskazują przedstawiciele spółki, chce ona stać jednym z wiodących w skali Europy podmiotów technologicznych o paneuropejskim profilu działania. Do tej pory skupiała swoją aktywność na 4 kluczowych filarach: software development, body/team leasing, IT infrastructure oraz innovations. Inwestycja w FFW Communication jest kolejnym krokiem do wzmocnienia kompetencji i oferty w zakresie usług digital – 5. filaru działalności Grupy – i rozszerzenia ich o digital marketing, czyli kompetencje w obszarze komunikacji i sprzedaży online.
“Dzięki współpracy w ramach Grupy, FFW Communication wspólnie z ClickAd będą mogły zaoferować naszym klientom dodatkowe usługi w zakresie digital marketingu i martechu. Widzimy ogromne możliwości synergii między już funkcjonującymi w Grupie podmiotami oraz naszymi nowymi partnerami. Zależy nam na wspólnym zbudowaniu kompleksowej oferty, wspierającej cyfrową transformację, która dziś jest kluczowym elementem rozwoju każdej firmy” – skomentował Wojciech Wolny, współzałożyciel i prezes Euvic. “Doświadczenia ostatnich pandemicznych miesięcy przyspieszyły rozwój segmentu digital. Zauważamy zmiany społeczne i zmiany nawyków konsumenckich. Dzięki stworzeniu filaru marketingowego możemy dostarczać naszym klientom nie tylko rozwiązania technologiczne, ale także pomagać im je wdrażać, komunikować, generować na nie popyt i dystrybuować wśród klientów końcowych” – dodał.
Nowe możliwości w digital marketingu
I tak, klienci Grupy Euvic otrzymać mają zupełnie nowe możliwości w ramach kompleksowej oferty cyfrowej transformacji i sprzedaży online. Dzięki dostępowi do wiedzy doświadczonych ekspertów oraz zaawansowanych narzędzi jak programmatic i remarketing będą mogli zrealizować cały, złożony projekt z jednym partnerem. Tak więc nie tylko zamówią stworzenie rozwiązania na podstawie technologii, ale także jego wprowadzenie na rynek, zapewniają przedstawiciele Grupy.
“Dołączenie do grupy Euvic to dla nas znakomita szansa na zrobienie kolejnego kroku naprzód. Celem jest zbudowanie grupy reklamowej, a już teraz nasz potencjał połączony z możliwościami ClickAd S.A. daje zupełnie inną skalę i możliwości oferowania usług. Wierzę, że wspólnie będziemy mogli zaproponować klientom unikalną i kompletną gamę rozwiązań wspierających cyfrowy rozwój biznesu” – wskazał Krzysztof Małecki, założyciel i partner zarządzający FFW Communication.
W ramach Grupy, FFW Communication i ClickAd rozwijać będą ofertę najbardziej oczekiwanych obecnie przez klientów usług w ramach digital marketingu. Kompetencje obu spółek marketingowych w ramach budowanego 5. filaru koncentrują się wokół zagadnień związanych z content marketingiem, SEO, buzz marketingiem i performance.
“Wspólnie możemy obsługiwać marki w sposób kompleksowy, począwszy od wizji i strategii, poprzez kreację i produkcję materiałów aż po dystrybucję, budowanie zasięgu i finalne zwiększanie sprzedaży klientów w modelu performance” – podsumował Maciej Teliszewski, prezes zarządu ClickAd.
W ramach dalszego wzmacniania kompetencji w zakresie digital marketingu Grupa Euvic planuje kolejne akwizycje. Już teraz w ramach niej działać będzie FFW Communication – agencja digital zorientowana na Content, Re:buzz – agencja świadcząca usługi w zakresie buzz marketingu i ochrony reputacji w sieci, Oraganic Seach – agencja SEO, ClickAd Interactive – agencja i dom mediowy, All4Affiliate – agencja performance oraz 360 E-com – spółka technologiczna oferująca usługi omnichannel retargetingu.