Grupa Symfonia, polski producent oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem, podsumowała rok finansowy 2024 zakończony 30 września. Firma uzyskała prawie 250 mln zł przychodu i odnotował 35% wzrost r/r.
Firma utrzymała jednocześnie rentowność operacyjną – niemal 90% jej przychodów stanowią te powtarzalne, głównie z subskrypcji. Symfonia odpowiada także na potrzeby rynku, zwiększając zakres rozwiązań chmurowych. Sprzedaż tego typu systemów wzrosła w ciągu roku o niemal 40%. Misja spółki wykracza jednak poza dostarczanie oprogramowania.
“Aktywnie edukujemy małe i średnie przedsiębiorstwa w zakresie cyfryzacji, pokazując, jak nowoczesne technologie mogą uwolnić ich potencjał rozwojowy. Nasze oprogramowanie ERP to więcej niż technologia – to narzędzie ułatwiające współpracę” – komentuje Piotr Ciski, CEO Grupy Symfonia. Jak dodaje, ponad 650 pracowników firmy (wzrost o 49% r/r) wspiera klientów na każdym etapie: od wyboru odpowiedniego rozwiązania, przez proces wdrożenia, po regularne szkolenia w ramach Akademii Symfonii.
W 2024 roku firma wprowadziła m.in. omnichannelową Platformę B2B zapewniającą wsparcie na każdym etapie prowadzenia procesów w firmach usługowo-handlowych. Zainicjowała także program Symfonia Lab, angażujący klientów we współtworzenie rozwiązań. Ale nie tylko z tego powodu miniony rok finansowy był dla niej przełomowy.
“Dzięki akwizycji rumuńskiej spółki Softeh Plus rozpoczęliśmy proces ekspansji zagranicznej, jednocześnie utrzymując dynamiczne tempo wzrostu organicznego na rynku polskim. W ciągu 3 lat przychody Grupy urosły prawie 3-krotnie, co najlepiej świadczy o skuteczności przyjętej strategii rozwoju” – podsumowuje Robert Chmielewski, CFO Grupy Symfonia.