W ofercie Big Blue znalazły się nowe rozwiązania pozwalające łatwiej wykorzystać dostępne informacje w zastosowaniach specyficznych dla działalności handlowej, a także narzędzia pozwalające zautomatyzować procesy analityczne. Nowe rozwiązania Business Intelligence mają w szczególny sposób wspierać procesy związane ze sprzedażą i obsługą klienta.
Do oferty IBM dołączył m.in. pakiet rozwiązań analitycznych zoptymalizowanych pod kątem specyfiki sektora retail. Działające w chmurze, w oparciu o lokalną infrastrukturę lub w modelu hybrydowym rozwiązanie IBM ExperienceOne ma ułatwiać wykorzystanie analiz biznesowych na potrzeby zintegrowanego zarządzania procesami marketingu, sprzedaży i realizacji zamówień. “Rozwój Inteligentnego Handlu to ciągłe odkrywanie i wykorzystywanie nowych możliwości, których dostarczają informacje o preferencjach klientów” – mówi Arkadiusz Wiśniewski, lider sprzedaży rozwiązań analitycznych w dziale oprogramowania IBM Polska. Według niego takie właśnie potrzeby adresuje platforma IBM ExperienceOne.
Dzięki wykorzystaniu analityki biznesowej możliwe ma być m.in. proste zautomatyzowanie procesu ofertowania, przy czym do klientów kierowane mają być oferty dobrze dopasowane do ich potrzeb i preferencji.
Na pakiet rozwiązań IBM ExperienceOne składają się m.in. narzędzia analityczne wspierające przetwarzanie danych na zachowań klientów oraz ich aktywności w serwisach społecznościowych pod kątem prognozowania zachowań zakupowych; rozwiązania ułatwiające wykorzystanie posiadanych informacji w celu zwiększenia skali sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem różnych kanałów, a także rentowności oraz lojalności kupujących; narzędzia umożliwiające automatyzowanie wybranych, wielokanałowych działań sprzedażowych. Dzięki wykorzystaniu analityki biznesowej możliwe ma być m.in. proste zautomatyzowanie procesu ofertowania, przy czym do klientów kierowane mają być oferty dobrze dopasowane do ich potrzeb i preferencji. Ofertę IBM ExperienceOne uzupełnia również m.in. szereg usług biznesowych.
W ofercie IBM znalazły się też nowe, dostępne w modelu cloud, rozwiązania wspierające m.in. przetwarzanie, korelowanie i analizowanie danych o klientach oraz wykorzystywanie tych informacji w handlu elektronicznym. Na polskim rynku nowa oferta została zaprezentowana podczas konferencji IBM Business Analytics Forum.
Zapowiadane są też nowe rozwiązania ułatwiające automatyzację procesów analitycznych, a także tworzenie modeli predykcyjnych oraz wizualizacji. Jedno z takich narzędzi – Catalyst Insight – ma stanowić wręcz swego rodzaju samoobsługową platformę analityczną.