IBM zapowiedział rozszerzenie działalności zespołu Client Engineering w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla klientów i partnerów. Multidyscyplinarne zespoły IBM Client Engineering zlokalizowane w Pradze, Warszawie i Moskwie, wspierają innowacyjność w regionie, koncentrując się na współtworzeniu, technicznym doskonaleniu i szybkości w dostarczaniu nowych, opartych na innowacyjnych rozwiązaniach wartości biznesowych.
IBM Client Engineering to połączone siły zespołów projektantów UI/UX, programistów, architektów rozwiązań, ekspertów zajmujących się danymi (Data Scientists), bezpieczeństwem, inżynierów DevOps oraz innych specjalistów. Praca IBM Client Engineering opiera się na diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów,
z którymi w czasach pandemii mierzą się przedsiębiorstwa z Polski i regionu.
Głównym zadaniem zespołu IBM jest szybka weryfikacja problemów i realizacja pomysłów biznesowych w czasie do 8 tygodni od nawiązania współpracy, począwszy od identyfikacji problemu, projektowania, określania funkcjonalności biznesowej i implementacji. Wsparcie zespołu IBM Client Engineering może być świadczone bezpłatnie. Działanie zespołu będzie opierać się na podejściu Design Thinking oraz podejściu zwinnym na etapie implementacji.
Zespół IBM Client Engineering w Warszawie tworzą programiści, projektanci, architekci rozwiązań, eksperci zajmujący się danymi (data scientists), bezpieczeństwem, inżynierowie dev ops oraz inni specjaliści. Polski zespół dysponuje także zwiększonymi siłami technicznymi w zakresie cyberbezpieczeństwa, ale jednocześnie posiada kompetencje do prowadzenia projektów technicznych o każdym innym profilu dla wielu branż. Specjalizacjami zespołów z Czech (Praga) i Rosji (Moskwa) są odpowiednio Data & AI oraz chmura hybrydowa.
Zespoły IBM Client Engineering z poszczególnych krajów będą się wzajemnie wspierać. W praktyce oznacza to, że jeżeli projekt realizowany w Czechach będzie wymagał dodatkowych sił technicznych w obszarze bezpieczeństwa to uzyska pomoc od specjalistów z Polski. I odwrotnie, jeżeli krajowy zespół będzie szukał wsparcia specjalistów IBM Client Engineering z Rosji i Czech.
Wcześniej powołane zespoły IBM Client Engineering na świecie odnotowały znaczny wzrost liczby projektów w pandemii z prawie 300 aktywności w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r. Przykładowo serbski startup technologiczny Flamel.AI współpracował z zespołem IBM, aby w ciągu 7 tygodni stworzyć – opartą na sztucznej inteligencji – aplikację internetową dla gier planszowych RPG. Zbudowana w chmurze IBM Cloud oraz przy wsparciu IBM Watson, zapewnia graczom nowe wrażenia i większą ilość zabawy oraz do 75% skraca czas przygotowania rozgrywki.
Z kolei Bank DSK w Bułgarii współpracował ostatnio z zespołem Client Engineering w celu wspólnego opracowania MVP (Minimum Viable Product) do rozszerzenia warstwy integracyjnej DSK. Ponad 20 ekspertów z banku i IBM pracowało jako jeden zespół, wykorzystując praktyki Agile i DevOps do współtworzenia zasobów i architektury, które Bank DSK mógł wdrożyć natychmiast po zakończeniu MVP.
„Dzięki MVP, które z powodzeniem współtworzyliśmy z zespołem IBM Client Engineering, zwiększyliśmy efektywność biznesową procesu oceny technologii. Pozwoliło nam to na szybką ocenę wyników projektu z perspektywy biznesowej i technicznej” – powiedział Georgi Yotov, Head of Development w DSK Bank. Rdzeń rozwiązania został wsparty przez Confluent Platform for IBM Cloud Pak for Integration zainstalowany na Red Hat OpenShift wraz z IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC).
„IBM Client Engineering to nasz unikalny framework do wprowadzania innowacji w sercu przedsiębiorstwa umożliwiając ich szybkie wprowadzanie na dużą skalę. Zasadniczo chodzi o dostarczanie naszym klientom wartości biznesowej, przy jednoczesnym pomaganiu im w transformacji ich procesów biznesowych” – mówi Wolfgang Wendt, IBM General Manager, Central and Eastern Europe.
„Nasi klienci funkcjonują w świecie ogromnej niepewności i nie jest już tak oczywiste, w jaki sposób powinni inwestować swoje pieniądze i jakiego rodzaju zwrotu z inwestycji mogą się spodziewać. Próbują dowiedzieć się, jak prosperować i wyjść z COVID-19 jako zmieniona organizacja. Jest to dokładnie ten rodzaj holistycznej transformacji, w której specjalizuje się IBM” – dodaje Martin Svik, IBM CEE CTO and IBM Client Engineering Leader.
IBM Client Engineering odnotował znaczny wzrost podczas pandemii z prawie 300 aktywności w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r., ponieważ firmy musiały łączyć się wirtualnie, szybciej podejmować decyzje, szybko reagować na zakłócenia i koncentrować się na wynikach.