Rynek
IDC: Huawei liderem sprzedaży smartfonów na polskim rynku
Co trzeci smartfon sprzedany w Polsce w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2018 roku to urządzenie firmy Huawei. Chiński producent o 1 punkt procentowy wyprzedził koncern Samsung. Na kolejnych pozycjach w gronie producentów smartfonów najczęściej sprzedawanych na polskim rynku znalazły się odpowiednio koncerny Apple, Xiaomi i LG.
Z analiz IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2018 roku na polskim rynku nabywców znalazło ponad 2,1 mln smartfonów. W ujęciu ilościowym i w skali roku w ciągu pierwszych trzech miesięcy br. zanotowano wzrost sprzedaży smartfonów o 2 proc.
Szacunki IDC pokazują, że 32 proc. smartfonów sprzedanych w tym okresie na polskim rynku stanowiły urządzenia produkowane przez firmę Huawei – i oferowane pod markami Huawei oraz Honor. “Huawei wprowadził na rynek atrakcyjnie wycenione smartfony z modnymi wyświetlaczami o proporcjach ekranu 18:9, co przy intensywnym wsparciu marketingowym pozwoliło firmie objąć pozycję lidera. Mimo iż większość urządzeń stanowiły smartfony z serii Lite, to Huawei śmiało może konkurować także w najwyższym segmencie urządzeń o najlepszej specyfikacji” – zauważa Marek Kujda, Senior Research Analyst w firmie IDC.
Drugim, pod względem liczby urządzeń sprzedanych w pierwszym kwartale producentem smartfonów jest koncern Samsung, który dysponuje udziałem rynkowym rzędu 31 proc. Z analiz IDC wynika również, że w pierwszej piątce największych dostawców tego typu urządzeń znalazły się tez firmy: Apple, Xiaomi i LG. Według danych za pierwsze trzy miesiące 2018 roku, dysponują one udziałami rynkowymi na poziomie sięgającym, odpowiednio ok. 11 proc., ok. 9 proc. oraz ok. 6 proc.