Oferowane w modelu chmurowym rozwiązanie w najnowszej odsłonie zyskało nowe funkcjonalności obejmujące praktycznie wszystkie kluczowe obszary biznesu – od produkcji, przez dostawy i serwis, po zarządzanie relacjami z klientami. Platforma IFS Cloud 2022 to także nowe funkcje w zakresie zarządzania majątkiem i kapitałem ludzkim, a także rozwiązania dedykowane dla konkretnych branż.
Przedstawiciele producenta zapewniają, że funkcje wprowadzone w ramach platformy IFS Cloud 2022 pomagają zapewnić inteligentny wgląd w funkcjonowanie organizacji, wspierają zdolność kształtowania i dostarczania usług klientom, a także poprawiają doświadczenia użytkowników i efektywność pracy. Z oficjalnych informacji wynika także, że najnowsze wydanie oprogramowania IFS Cloud zapewnia również m.in. oparte na modelach uczenia maszynowego narzędzia pozwalające na bardziej trafne przewidywanie rozwoju sytuacji w organizacji i jej otoczeniu, a także łatwiejsze w obsłudze i szybsze w działaniu rozwiązania analityczne. Nowe modele analiz obejmują m.in. obszary zarządzania majątkiem, relacjami z klientami, kapitałem ludzkim oraz produkcją. Wprowadzone w nowej odsłonie IFS Cloud funkcjonalności pozwalają też na zwiększenie stopnia automatyzacji operacji biznesowych, co z kolei ma przekładać się na zmniejszenie ryzyka błędów ludzkich i pozwalać na wykorzystanie posiadanych kadr w bardziej istotnych biznesowo inicjatywach.
Usprawnienia obejmują też funkcjonalności z dziedziny zarządzania serwisem. W tym obszarze platforma IFS Cloud zyskała m.in. zaawansowaną obsługę zgłoszeń serwisowych, w tym wsparcie dla zarządzania ofertami, co pozwala na dokładniejsze określenie zakresu prac oraz bardziej trafną ich wycenę. Nowe funkcje pozwalają też na zarządzanie lokalizacjami prac serwisowych i zwiększenie planowania łańcucha dostaw za sprawą lepszego zarządzania stanami magazynowymi oraz łańcuchami dostaw części zamiennych.
Efektywność oraz ergonomię pracy z rozwiązaniem IFS poprawiać mają natomiast rozbudowane kalendarze zintegrowane z wykazem zadań do realizacji, szablony harmonogramów zmianowych pozwalające lepiej planować pracę i ograniczyć obciążenia administracyjne, a także nowe narzędzia wspierające współpracę między operatorami i pracownikami serwisowymi w terenie, a także szkolenia.
Oprogramowanie IFS Cloud zyskało też nowe rozwiązania wspierające integrację z zewnętrznymi rozwiązaniami klasy CRM oraz zaawansowane narzędzie do gromadzenia oraz analizy opinii klientów. “Platforma IFS Cloud została stworzona po to, aby wprowadzić na rynek produkt dostosowany do sposobu, w jaki klienci traktują nowe technologie. Przedsiębiorcy patrzą na swoje firmy z perspektywy pracowników, aktywów i klientów, a nie funkcji oprogramowania komputerowego. Dlatego, wrowadzając platformę IFS Cloud i jej obecną aktualizację, konsekwentnie eliminujemy sztuczne twory i dostarczamy rozwiązania w sposób całościowy dostosowane do sposobu, w jaki nasi klienci zarządzają swoimi organizacjami” – podkreśla Christian Pedersen, dyrektor ds. produktów w firmie IFS.
Wprowadzenie na rynek platformy IFS Cloud 2022 to pierwsza z dwóch zaplanowanych na ten rok aktualizacji flagowego rozwiązania firmy IFS.