Zakup brytyjskiej spółki Axios Systems pozwoli na rozszerzenie oferty IFS m.in. o dedykowane rozwiązania wspierające zarządzanie obsługą serwisową, w tym usługami oraz operacjami informatycznymi, a także o nowe narzędzia wspierające optymalizację usług serwisowych. Tym samym rozwiązania IFS mają w jeszcze większym zakresie odpowiadać potrzebom organizacji świadczących usługi serwisowe i organizacji przemysłowych stawiających na rozwój w oparciu o koncepcję serwicyzacji sektora produkcyjnego.
Firma Axios Systems oferuje m.in. szereg rozwiązań klasy Enterprise Service Management, a także narzędzia dedykowane do zarządzania usługami informatycznymi (ITSM) i operacjami informatycznymi (ITOM). Do grona klientów brytyjskiej firmy zaliczają się koncerny, takie jak: Aviva, KPMG i FedEx. Rozwiązania Axios Systems oferowane są w formie usług opartych na modelu chmury obliczeniowej. Funkcjonalność rozwiązań Axios Systems pozwala także m.in. na automatyzowanie wielu działań typowych dla procesów związanych z realizacją usług serwisowych.
Przedstawiciele IFS zapewniają, że przejęcie Axios Systems pozwoli na rozszerzenie możliwości wykorzystania oferowanych dotąd rozwiązań wspierających zarządzanie działalnością serwisową. „Zakup Axios Systems to dla IFS bardzo ważne przejęcie, ponieważ dzięki niemu rozszerzamy naszą ofertę rozwiązań do zarządzania serwisem, aby pomagać firmom walczyć z nieefektywnością, która może zmniejszać ich zdolność do zapewniania klientom doskonałej obsługi. Połączone rozwiązania IFS i Axios nie tylko pomagają firmom tworzyć i upraszczać procesy i przepływ pracy, lecz także zapewniają widoczność dotychczas odizolowanych obszarów, zlokalizowanych zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy” – podkreśla Darren Roos, dyrektor generalny firmy IFS.
Co ważne, IFS systematycznie rozszerza ofertę rozwiązań skierowanych do przedsiębiorstw oferujących swoim klientom różnego rodzaju usługi serwisowe. W efekcie, oprogramowanie IFS ma coraz lepiej odpowiadać m.in. potrzebom sektora przemysłowego, w przypadku którego na rynku coraz bardziej widoczny jest trend serwicyzacji produktów. “Zdolność do monetyzacji serwisu daje firmom przewagę nad konkurencją. Klienci oczekują obecnie niezawodnej i spójnej obsługi. Jednak jest jeszcze jeden aspekt, który należy wziąć pod uwagę. Firmy muszą być w stanie skoordynować swój personel, zasoby i klientów i nie tylko oferować wymierne korzyści, lecz także rozwijać własne produkty z myślą o efektywności działań serwisowych” – dodaje Darren Roos.
Zapowiedziana właśnie transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2021 roku. Jej wartości nie ujawniono. Wedle zapowiedzi, po zamknięciu transakcji rozwiązania Axios Systems będą nadal oferowane w formie niezależnych produktów. Wyjątkowo łatwa ma być jednak ich integracja z innymi produktami IFS, na czele z wprowadzoną na rynek w tym miesiącu platformą IFS Cloud. Efektem tego typu integracji ma być wyjątkowa kompleksowość funkcji z obszaru zarządzania serwisem. Kluczowa ma tu być m.in. funkcjonalność związana z zarządzanie działalnością serwisową w terenie i w ramach organizacji, a także z optymalizacją procesów i zapewnieniem dostępu do całościowych informacji na temat realizowanych usług serwisowych.