InfrastrukturaBranża ITIntel IT CenterRynek
Intel inwestuje w wearable
Zakup 30% akcji firmy wyspecjalizowanej w nowoczesnych urządzeniach konsumenckich z pewnością przyczyni się do wzmocnienia pozycji koncernu Intel na rynku rozwiązań typu wearable. Inwestycja ma też pozwolić na zwiększenie dynamiki rozwoju nowej linii modnych “urządzeń noszonych”.
Intel zapłacił 24,8 mln USD za pakiet 30% udziałów amerykańskiej firmy Vuzix. Spółka dotąd specjalizowała się m.in. w produkcji wyspecjalizowanych urządzeń – dla konsumentów, służby zdrowia, czy pracowników telefonicznej obsługi klienta. Przedstawiciele firmy Vuzix zapowiadają, że środki pozyskane w ramach transakcji z firmą Intel zostaną wykorzystane do przyspieszenia prac nad nową linią urządzeń konsumenckich typu wearable. Najpewniej oznacza to również, że urządzenia te będą wykorzystywać możliwości najnowszych, zapowiadanych na nadchodzące lata, układów mobilnych koncernu Intel. Nie jest to też pierwsza inwestycja koncernu w tym obszarze. Przykładowo, w marcu 2014 roku sfinalizowane zostało przejęcie, specjalizującej się m.in. w przeznaczonych do zastosowań rekreacyjnych oraz związanych z ochroną zdrowia bransoletek smart band, firmy Basis Science.
Wedle zapowiedzi technologie wearable mają być jednym z kluczowych elementów strategii koncernu. Intel chce jednak nie tylko rozwijać układy przeznaczone dla tej klasy urządzeń – planowana jest szeroko zakrojona współpraca z projektantami, producentami oraz dystrybutorami takich urządzeń. Już dziś Intel współpracuje z właścicielami marek takich jak Fossil, czy Luxxotica. Niezależnie od tego zapowiadane jest też stworzenie własnej linii urządzeń klasy wearable.
Prognozy firmy Intel zakładają, że do 2020 roku na świecie wykorzystywanych będzie 400 milionów tego typu urządzeń. Rozwiązania typu wearable mają jednocześnie stanowić podgrupę wzajemnie skomunikowanych urządzeń tworzących Internet Rzeczy – tych do 2020 roku ma być na świecie aż 50 miliardów.