W ramach działań grupy merytorycznej New Technology for Omnicommerce, Izba Gospodarki Elektronicznej zaprosiła do współpracy firmę Microsoft. Celem grupy jest nawiązanie współpracy z obiecującymi spółkami technologicznymi oraz startupami, które będą mogły prezentować swoje usługi i rozwiązania branżom w obszarach związanych z e-commerce. Jej działalność ma mieć wymiar informacyjny, edukacyjny oraz operacyjny. Funkcję szefa grupy objął Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solution w Microsoft Polska.
- Celem grupy jest nawiązanie współpracy z obiecującymi spółkami technologicznymi oraz startupami, które będą mogły prezentować swoje usługi i rozwiązania branżom w obszarach związanych z e-commerce.
- Spotkania planowane w ramach grupy będą miały formę warsztatów oraz webinarów.
- Podczas spotkań omawiane i prezentowane będą rozwiązania z czterech obszarów tematycznych:OmniData, OmniCommunication, OmniJourney, OmniLogic.
- Działalność grupy ma mieć wymiar informacyjny, edukacyjny oraz operacyjny.
W ramach grupy planowane jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce oraz przedstawicielom branży retail, bankom czy telekomunikcji, najnowsze rozwiązania technologiczne, które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce.
„Technologie są fundamentem zautomatyzowanego procesu sprzedaży, jakim jest e-commerce. Dzięki nim można sprostać potrzebom klienta, które dynamicznie się zmieniają. Technologie dają też możliwość efektywniejszego zarządzania kanałami omnicommerce. Prym nadal wiodą rozwiązania, takie jak Big Data, sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe. W świecie realnym są to natomiast inteligentne półki informujące personel o brakach towaru, ekrany rozpoznające i profilujące klientów, samoobsługowe kasy czy roboty zajmujące się uzupełnianiem towarów na półkach” – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Obecnie firmy coraz chętniej i więcej inwestują w cyfryzację ścieżki oraz procesów klientów. Dlatego też celem grupy New Technology for Omnicommerce jest pokazanie, w jaki sposób przejść tę ścieżkę najbardziej efektywnie. To dlatego, spotkania planowane w ramach Grupy będą miały formę warsztatów – tłumaczą przedstawiciele grupy.
„Omnichannel zastępuje dzisiaj wielokanałowość i obejmuje kanały, takie jak fizyczne lokalizacje i środowiska, e-commerce, aplikacje mobilne, media społecznościowe oraz nowe formaty, takie jak rzeczywistość rozszerzona i mieszana lub dynamicznie spersonalizowane wideo” – wskazuje Jarosław Sokolnicki. „W ramach grupy chcemy zaangażować wszystkich uczestników do aktywnego udziału. Prezentowane rozwiązania będzie można przetestować i sprawdzić. Zakładamy również, że uczestnicy będą mogli w ramach warsztatu zbudować swój prototyp. Do tego celu chcemy wykorzystać MTC (Microsoft Technology Center). Zapraszamy startupy i firmy technologiczne do zaprezentowania swoich rozwiązań przed uczestnikami grupy Omnichannel” – dodaje.
Cztery obszary tematyczne
W ramach spotkań grupy omawiane i prezentowane będą rozwiązania z czterech obszarów tematycznych:
- OmniData – o danych pozwalających stworzyć profil klienta;
- OmniCommunication – wielokanałowe podejście do marketingu, sprzedaży i obsługi klientów w sposób, który tworzy zintegrowane i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, w jakim kanale się porusza;
- OmniJourney – o procesie zakupowym z perspektywy nabywcy oraz dostawcy oraz interakcji pomiędzy osobami i zasobami zaangażowanymi w proces zakupu i sprzedaży;
- OmniLogic – o tym, jakimi kanałami sprzedawcy powinni docierać do klienta, dla lepszych rezultatów, tak by być atrakcyjnym i konkurencyjnym na rynku.
Działanie grupy New Technology for Omnicommerce zaplanowano na co najmniej kilka miesięcy. Do udziału w webinarach oraz warsztatach zaproszeni będą przedstawiciele firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Kalendarz warsztatów prezentuje się następująco:
20.04 – OmniData. Customer Data Platform
24.06 – OmniCommunication. Kanały komunikacyjne z klientem
01.10 – OmniJourney. Intelligent Customer Journey
25.11 – OmniProcess. Omnichannel Process Automatization