BiznesRynekPolecane tematy
Jakie cechy powinien mieć wygodny komputer dla pracownika?
Wysoka wydajność w codziennej pracy jest statystycznie główną cechą oczekiwaną przez użytkowników biznesowych od komputera przenośnego zapewnionego im przez pracodawcę. Na ten aspekt wskazało aż 74% użytkowników oprogramowania Windows 7 uczestniczących w badaniu Kantar Millward Brown przeprowadzonym na zlecenie Microsoft.
Badanie dowiodło, że użytkownicy sprzętu działającego pod kontrolą systemu Windows 7, który od stycznia 2020 roku nie będzie już wspierany darmowymi aktualizacjami – posiadają głównie urządzenia mające więcej niż 5 lat. Ponad połowa ankietowanych deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy rozważy zakup nowego komputera. Większość, bo 66% zakłada, że będzie to laptop. Jakie cechy powinny więc decydować o wyborze komputera przenośnego, poza wspomnianą już szybkością?
Jednym z ważniejszych aspektów jest koszt zakupu tego rodzaju sprzętu. Jednocześnie, osoby rozważające zakupy nowego komputera biorą pod uwagę także szereg konkretnych oczekiwań użytkowych. I tak, dla 62% uczestników badania zleconego przez Microsoft ważne jest bezpieczeństwo systemu operacyjnego. Dla niemal połowy (49%) ankietowanych liczy się także bezawaryjność komputera. Szybkie uruchamianie to z kolei funkcjonalność, którą najbardziej docenia blisko 25% respondentów. Podobna liczba osób wymieniła jako jedną z kluczowych cech długość pracy komputera na baterii. Jak się okazuje najmniejsze znaczenie dla ankietowanych ma wielkość ekranu (czynnik ważny dla 13% użytkowników) oraz waga komputera – tylko 5% wskazuje ją jako bardzo istotną.
Badanie ankietowe przeprowadzono na grupie tysiąca osób korzystających z komputerów pracujących pod kontrolą środowiska Windows 7.