BiznesRynekPolecane tematy

Jakie cechy powinien mieć wygodny komputer dla pracownika?

Wysoka wydajność w codziennej pracy jest statystycznie główną cechą oczekiwaną przez użytkowników biznesowych od komputera przenośnego zapewnionego im przez pracodawcę. Na ten aspekt wskazało aż 74% użytkowników oprogramowania Windows 7 uczestniczących w badaniu Kantar Millward Brown przeprowadzonym na zlecenie Microsoft.

Jakie cechy powinien mieć wygodny komputer dla pracownika?

Badanie dowiodło, że użytkownicy sprzętu działającego pod kontrolą systemu Windows 7, który od stycznia 2020 roku nie będzie już wspierany darmowymi aktualizacjami – posiadają głównie urządzenia mające więcej niż 5 lat. Ponad połowa ankietowanych deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy rozważy zakup nowego komputera. Większość, bo 66% zakłada, że będzie to laptop. Jakie cechy powinny więc decydować o wyborze komputera przenośnego, poza wspomnianą już szybkością?

Jednym z ważniejszych aspektów jest koszt zakupu tego rodzaju sprzętu. Jednocześnie, osoby rozważające zakupy nowego komputera biorą pod uwagę także szereg konkretnych oczekiwań użytkowych. I tak, dla 62% uczestników badania zleconego przez Microsoft ważne jest bezpieczeństwo systemu operacyjnego. Dla niemal połowy (49%) ankietowanych liczy się także bezawaryjność komputera. Szybkie uruchamianie to z kolei funkcjonalność, którą najbardziej docenia blisko 25% respondentów. Podobna liczba osób wymieniła jako jedną z kluczowych cech długość pracy komputera na baterii. Jak się okazuje najmniejsze znaczenie dla ankietowanych ma wielkość ekranu (czynnik ważny dla 13% użytkowników) oraz waga komputera – tylko 5% wskazuje ją jako bardzo istotną.

Badanie ankietowe przeprowadzono na grupie tysiąca osób korzystających z komputerów pracujących pod kontrolą środowiska Windows 7.

Przeczytaj również
5,7 mln nowych miejsc pracy w Europie do 2030 roku dzięki inwestycjom w technologie cyfrowe?
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *