Podczas finału wydarzenia wystąpiło 10 uczestników, którzy zaprezentowali swoje konkursowe transformacje przed jury i publicznością. Nagrodę główną – tytuł IT Manager of Tomorrow Awards 2022 oraz wyjazd na Dell Technologies World 2023 do Las Vegas otrzymała Paulina Święcicka z firmy Roche. Wręczono również nagrody w kategoriach Business Leader, Technology Leader, People Leader, Raising Star oraz Nagrodę Publiczności.
Tegoroczna edycja konkursu odbyła się 8 i 9 czerwca w hotelu Marriott w Gdyni i towarzyszyła konferencji IT Manager of Tomorrow 2022. Pierwszego dnia odbył się finał konkursu. To ostatni etap, do którego zakwalifikowało się zaledwie 10 uczestników, wybranych spośród kilkudziesięciu zgłoszeń. Wśród finalistów tegorocznej edycji znaleźli się: Agata Szczecińska (Discovery), Jacek Fiszer (Allegro), Krzysztof Ras, Łukasz Luzar (Hitachi Energy), Marcin Springer (Allegro), Marek Zieliński (GSK), Paulina Święcicka (Roche), Przemysław Juszkiewicz (GFT), Radosław Lipiński (Roche Global IT Solution Centre) oraz Sebastian Dydek (Lewiatan). Na przedstawienie swoich case’ów managerowie otrzymali 5 minut. Drugi dzień to z kolei gala wręczenia nagród i wielogodzinny networking.
Laureaci konkursu
Jury wyłoniło laureatów w 5 kategoriach. Tytuł IT Manager of Tomorrow Awards i wyjazd na Dell Technologies World w Las Vegas otrzymała Paulina Święcicka. Nagrodę ufundował partner konkursu – firma Dell Technologies. Nagroda Rising Star, bilet na IT Manager of Tomorrow 2023, powędrowała do Sebastiana Dydka. Marcin Springer to laureat nagrody przyznawanej przez publiczność (wystąpienie na konferencji w przyszłym roku) oraz zwycięzca w kategorii People Leader. Tytuł Business Leader zgarnął Przemysław Juszkiewicz, a z nagrodą Technology Leader wyszedł Jacek Fiszer. Laureaci kategorii People, Business i Technology Leader otrzymali ponadto bilet na Web Summit wraz z pobytem w Lizbonie.
Dodatkowo, każdy z 10 finalistów otrzymał voucher na szkolenie Mindulness z Patrickiem Kozakiewiczem, który ufundowała firma Conlea, książkę autorstwa Sebastiana Drzewieckiego „Lider wystarczająco dobry. 12 lekcji autentycznego przywództwa na czasy niepewności” oraz możliwość opublikowania eksperckiego artykułu na temat swojej transformacji w magazynie ITwiz. Z pierwszymi publikacjami będzie można zapoznać się już we wrześniowym wydaniu naszego pisma.
Transformacja nagrodzona tytułem IT Manager of Tomorrow 2022
Innersource to program zainicjowany przez zwyciężczynię konkursu, w celu przyśpieszenia developmentu produktów, zmniejszeniu duplikacji pracy (eliminacja waste’u), poprawie jakości rozwiązań IT oraz wzmocnieniu kultury organizacyjnej. Rozpoczął się jako lokalna, zespołowa inicjatywa, a obecnie jest globalnym programem, który znalazł się na liście top priorytetów firmy na 2022 rok.
“W obszarze IT rzadko dzielono się między sobą rozwiązaniami, a czasem duplikowano je, rozwijając analogiczne rozwiązania od początku. Wyszłam z inicjatywą do najbardziej doświadczonych ekspertów w organizacji, żeby zastanowić się co możemy zrobić żeby usprawnić ten obszar. W rezultacie przygotowałam business case i po uzyskaniu wsparcia polskiego zarządu oraz międzynarodowych partnerów biznesowych objęłam rolę liderki wprowadzenia Innersource’a. Rozpoczynaliśmy od zera, teraz inicjatywa Innersource jest jednym z najważniejszych priorytetów biznesowych wspieranych przez polski zarząd firmy, jesteśmy też częścią globalnego programu standaryzacji rozwiązań Data. Nasza inicjatywa została wymieniona jako jeden z krytycznych celi przez CFO na 2022” – powiedziała Paulina Święcicka, której główną nagrodę wręczyli: Radosław Buszan z firmy Dell Technologies oraz Krzysztof Kozakiewicz, CEO Let’s Manage IT.
Inne wyróżnione projekty
Marcin Springer to laureat aż dwóch kategorii konkursu: People Leader i Nagrody Publiczności. Projekt, z którym wystartował w konkursie, polegał na powołaniu do życia centrum kompetencji ds. optymalizacji i automatyzacji procesów. Obejmował analizę potrzeb, przygotowanie business case, rekrutację zespołu, wybór technologii i wdrożenie modelu operacyjnego w ramach nowej jednostki organizacyjnej. Na konferencji Hiperautomatyzacja vol.V, za wdrożenia automatyzacji realizowane przez kilka zespołów (w tym Marcina), Allegro zdobyło nagrodę “Mocarza Hiper Automatyzacji”.
Nagroda Business Leader powędrowała w ręce Przemysława Juszkiewicza z GFT. Inicjatywa, z którą przystąpił do konkursu, polegała na wytworzeniu kompetencji technicznych oraz procesów dostarczania oprogramowania stanowiącego technologiczną część wirtualnych banków, które rewolucjonizują rynek bankowości detalicznej oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obecnie organizacja składa się z ok 200 osób w samej Polsce, 300 globalnie i kilkunastu SME specjalizujących się w wąskich i specyficznych obszarach technologii bankowych.
Tytułem Raising Star jury zdecydowało się nagrodzić Sebastiana Dydka z firmy Lewiatan Holding SA. W 2020 roku Sebastian wspólnie ze swoim zespołem rozpoczął transformację cyfrową od opracowania wdrożenia Power BI w oparciu o Azure. Równolegle team zmienił infrastrukturę POS do realizacji promocji sell-out i zakończył roll out. Dzięki temu Lewiatan oferuje promocje sell-out (np. 3 w cenie 2) jak dyskonty oraz zyskuje większy wpływ na strumień decyzji poprzez prezentację danych oraz CTA dla właścicieli sklepów. Powyższe wdrożenie jest pierwszym tego typu projektem Power BI w Polsce oraz pierwszym zestawem usług analitycznych na rynku franczyzowym.
Transformacja, za której wdrożeniem stał z kolei finalista konkursu Jacek Fiszer, polegała na wdrożeniu i rozwoju systemu CRM w Allegro, obejmującego szerokie grono odbiorców, od obszaru CX przez Commerce aż po Biuro Reklamy, Fulfillment i Last Mile. Inicjatywa miała na celu identyfikację, optymalizację, standaryzację i automatyzację kluczowych procesów biznesowych w celu zapewnienia im skalowalności, mierzalności i transparentności. Jak opisuje zwycięzca w kategorii Technology Leader, przed wdrożeniem systemu CRM wiele procesów opierało się na wymianie arkuszy kalkulacyjnych i bazowało na danych generowanych ręcznie. Systemy klasy CRM uważane były w organizacji za zło konieczne, a ich rola sprowadzana była do raportowania wykonanej już pracy. Aktualnie system CRM jest obecny w wielu zróżnicowanych obszarach firmy obsługując ustandaryzowane, elastyczne i skalowalne procesy. Jest uważany za narzędzie do realnego wspierania i automatyzacji pracy, przez co grono naszych klientów intensywnie się powiększa.
Zwieńczeniem kilkutygodniowej pracy zarówno finalistów jak i jury, była gala wręczenia nagród IT Manager of Tomorrow Awards 2022, połączona ze wspólnym networkingiem. Przypomnijmy, że partnerami konkursu byli: Miasto Gdynia, Invest in Gdynia, Dell Technologies, Palo Alto Networks, GSK, ABB, Conlea.