Rynek
KROSS wykorzystuje w planowaniu platformę BiModal Planning Analitics
Odpowiedzialne planowanie poszczególnych etapów produkcji to dla organizacji z różnych branż poważne wyzwanie. Polski producent rowerów, firma KROSS, wspiera wszystkie etapy swojej produkcji wykorzystując nowoczesne narzędzia informatyczne, w tym tworzone specjalnie dla niej aplikacje. Przykładem jest współpraca z krakowską firmą BiModal Solutions – do planowania KROSS stosuje platformę BiModal Planning Analytics.
Współpraca KROSS i BiModal Solutions odbywa się w modelu ExaaS, czyli Expert-as-a-Service. To przykład nowego sposobu współpracy, gdzie eksperci na żądanie rozwiązują i zaspokajają potrzeby swoich klientów, prowadząc m.in. wspólne sesje rozwiązywania problemów, pomagając w implementacji i w zaawansowanych zadaniach konfiguracyjnych. Dużą wartością jest też wsparcie w budowaniu społeczności użytkowników nowych systemów w przedsiębiorstwie, w celu ułatwienia transferu wiedzy i akceptacji przez nich nowych narzędzi.
“Wcześniej nasze pomysły realizowaliśmy, dokładając do ERP własne rozwiązania. Wciąż jednak nie spełniało to naszych oczekiwań. Szukaliśmy więc partnera, który będzie miał do zaoferowania nie tylko narzędzia IT, ale również będzie je z nami na co dzień rozwijał. Dzięki stałej współpracy z BiModal Solutions, nasz plan produkcji jest realizowany zgodnie z założeniami, a klienci mają szeroki wybór naszych najlepszych modeli w poszczególnych kategoriach” – tłumaczy Sławomir Kaczmarczyk, dyrektor łańcucha dostaw KROSS.
Specjaliści KROSS i BiModal Solutions, stosując autorską platformę BiModal Planning Analytics zbudowali rozwiązanie, które pracując na danych w systemie ERP i PLM przygotowuje propozycje aż czterech scenariuszy właśnie takiego planu produkcyjnego. Każdy z nich różni się strategią priorytetyzacji wyrobów gotowych i wykorzystania magazynu komponentów.
“Właśnie takiego podejścia oczekiwaliśmy. Zależało nam, żeby nasz system planowania brał pod uwagę wiele zmiennych i generował różne scenariusze, bazujące na wielu czynnikach jak na przykład możliwość wyboru środków transportu materiałów, odnawiana zapasu, priorytetyzacji i dostępności wybranych modeli na rynku” – podsumowuje Sławomir Kaczmarczyk.