Rynek
Managed Services, czyli bardziej elastyczne IT
Redakcja ITwiz zaprasza na premierę raportu poświęconego usługom IT w modelu Managed Services, w którym usługodawca przejmuje opiekę nad wskazanym przez klienta obszarem, zapewniając jego kompleksową obsługę.
Raport powstał na podstawie pierwszego w Polsce badania opinii menedżerów na ten temat. Co jest najważniejsze w budowaniu strategii działu IT? Jakie czynniki są brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o oddaniu części działalności IT zewnętrznej firmie? To tylko kilka z pytań, na które ma odpowiedzieć ten raport, który będzie miał premierę 29 maja na spotkaniu z cyklu C-level Brunch.
“Menedżerowie IT poszukują metod optymalizacji zarządzania informatyką w firmie, chcą obniżać koszty, jednocześnie nie schodząc ze ścieżki wzrostu. Podnoszenie jakości, usprawnianie procesów czy wprowadzanie innowacji to wciąż największe wyzwania polskich CIO. Odpowiedzią na te wyzwania, dla znaczącej części naszych respondentów, jest właśnie przekazywanie części działalności IT na zewnątrz. W modelu Managed Services usługodawca przejmuje opiekę nad wskazanym przez klienta obszarem, zapewniając jego kompleksową obsługę” – mówią autorzy raportu.
Jak wynika z raportu The Insight, w 2013 roku rynek usług Managed Services na świecie osiągnął wartość 152 mld USD, a w ciągu najbliższych 4 lat wydatki na Managed Services będą rosły w tempie 11,6% rocznie (w samych USA wartość tego rynku wzrośnie do 51 mld USD). Z kolei firma Markets and Markets szacuje, ze do 2018 roku światowy rynek Managed Services osiągnie wartość 256 mld USD, rosnąc o 12% rocznie.
„Dyrektorzy IT przywiązują ogromną wagę do stałej optymalizacji działań IT, chcą mieć dostęp do najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych rozwiązań, wspierać osiąganie strategicznych celów organizacji, jednocześnie w pełni kontrolując koszty. Jest to bardzo trudne do osiągnięcia w tradycyjnym modelu zarządzania informatyką. Dlatego model Managed Services okazuje się tak atrakcyjny – dostawca zapewnia najwyższą jakość, elastycznie skalując zakres działań i bardzo przejrzyście się rozliczając” – przekonuje Joanna Zdrzałka-Zalewska, IBM Cloud & Managed Servcies Solution Sales Leader.
Bardzo ważnym krokiem w kierunku partnerstwa na zasadzie wzajemnych korzyści (win-win) między klientami a dostawcami takich usług będzie holistyczne spojrzenie na wszystkie elementy, dostosowanie strategii Managed Services do najważniejszych zasad transformacji biznesowej, dostosowanie do strategii, ustalenie celów, które mają zostać zrealizowane i dostosowanie się do specyfiki organizacji: procesów, technologii i ludzi – to kierunek w którym zmierzają oferty dostawców usług w tym modelu.
Wśród najpopularniejszych usług typu Managed Services są: zarządzanie infrastrukturą sprzętową (40%), zarządzanie aplikacjami – np. ERP, CRM (31%), zarządzanie bezpieczeństwem IT (28%), zarządzanie usługami wsparcia technicznego (25%), helpdesk i service desk (24%) oraz zarządzanie ciągłością działania IT (23%).
Po prezentacji raportu organizatorzy zapraszają na dyskusję o tym, czy możliwa jest optymalizacja zarządzania informatyką w firmie, obniżenie kosztów bez schodzenia ze ścieżki wzrostu?
Spotkanie odbędzie się 29 maja, w godz. 9:00 – 11.30, w Warszawie, w Pure Sky Club. Rejestracja na stronie C-level Brunch.
Organizatorem spotkania jest C-level Brunch, a partnerami firmy: IBM, Sygnity i ITwiz.