Zmiany kadrowe
Marcin Kuśmierz prezesem zarządu Shopera
Celem doświadczonego menedżera jest osiągnięcie przez Shopera pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań dla e-commerce w Europie, w czym pomóc ma m.in. wejście w nowe segmenty rynku oraz partnerstwa z globalnymi liderami e-commerce.
Marcin Kuśmierz to jeden z najbardziej doświadczonych menedżerów na rynku usług internetowych dla MŚP w Europie. Od 2007 roku związany z home.pl i międzynarodową grupą IONOS jako prezes zarządu odpowiedzialny za rozwój biznesu w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Wielokrotnie nagradzany za rozwój i transformację biznesu przez polskie i międzynarodowe kapituły, m.in. tytułem „CEO of the year” przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych. Posiada bogate doświadczenie w sektorze e-commerce i nowych technologii informatycznych. Jest członkiem rad nadzorczych Krajowego Integratora Płatności (tpay), R2G Polska (apaczka), Fly On the Cloud oraz członkiem rad doradczych w globalnych firmach technologicznych Acronis i Cloudblue.
“Chcemy, aby Shoper był rozwiązaniem pierwszego wyboru dla nowych firm oraz startupów w segmencie e-commerce. Będziemy też rozwijać ofertę usług dla profesjonalnych sprzedawców internetowych, oferując im kompletny ekosystem oraz rozwijać partnerstwa z globalnymi liderami branży e-commerce. Naszą ambicją jest osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy na rynku europejskim” – powiedział Marcin Kuśmierz, nowy prezes zarządu Shoper.
Założyciel firmy i dotychczasowy prezes, Krzysztof Krawczyk, objął funkcję wiceprezesa zarządu odpowiedzialnego za rozwój głównych produktów, m.in. oprogramowania sklepu internetowego.
“Shoper to sklep internetowy w chmurze, ale też płatności, reklama i logistyka. W nadchodzących latach znacząco zwiększymy inwestycje w rozwój platformy technologicznej i pozyskanie kolejnych specjalistów e-commerce. Dołączenie Marcina do zespołu ma na celu przyspieszenie rozwoju biznesu i wzmocnienie naszej pozycji rynkowej” – skomentował Krzysztof Krawczyk.
Przypomnijmy, że Shoper to najpopularniejsze oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oparte o model subskrypcyjny SaaS (Software-As-A-Service). Korzysta z niego ponad 20 tys. małych i średnich przedsiębiorstw, a firma dostarcza je w modelu sprzedaży bezpośredniej oraz przez partnerów biznesowych.