AnalitykaRozwiązaniaRynek
Microsoft Dynamics 365 Connected Spaces pomoże zrozumieć zachowania klientów
Podczas trwającej właśnie konferencji Microsoft Ignite 2021 – to cykliczne wydarzenie odbywa się w tym roku w dniach 2-4 listopada w formule online – przedstawiciele koncernu zapowiedzieli przedpremierową wersję Microsoft Dynamics 365 Connected Spaces. Jak poinformowali, produkt ten zapewnia nowe spojrzenie na sposób, w jaki ludzie przemieszczają się i wchodzą w interakcje z niemal każdą przestrzenią, od sklepu detalicznego po halę fabryczną. Wersja poglądowa nowego rozwiązania dostępna będzie na początku grudnia 2021 roku.
Dane które generujemy poruszając się praktycznie w każdej przestrzeni były do tej pory trudne do skalowania i wyciągania wniosków, ale jak zapewniają specjaliści koncernu Microsoft, platforma Dynamics 365 Connected Spaces pozwoli usprawnić i ułatwić ten proces. Jako rozwiązanie out-of-the-box, zbudowana jest ona w sposób umożliwiający rozszerzanie, dostosowywanie i bezproblemową integrację ze sprzętem wykorzystywanym w danej lokalizacji. Za pomocą prostej konfiguracji można zatem zintegrować rozwiązania sprzętowe z nową usługą i w ten sposób, za pomocą gotowego oprogramowania jako usługi, odblokować nowe źródła danych o dużym potencjale biznesowym. “Po wdrożeniu rozwiązania wystarczy włączyć modele oparte na sztucznej inteligencji, aby dzięki nim móc lepiej zrozumieć np. zachowanie klientów na wystawie promocyjnej, wzorce ruchu czy spostrzeżenia charakterystyczne dla danej przestrzeni” – mówi Vishal Sood, General Manager of Connected Spaces w Microsoft.
Wedle zapowiedzi, w ramach zapowiadanej wersji poglądowej Microsoft Dynamics 365 Connected Spaces dostępne będą następujące funkcje:
- Analityka klientów – wykorzystując kamery skierowane na wejścia i wyjścia np. w lokalach handlowych, można uzyskać dane dotyczące ruchu pieszych w sklepie, a także zmiany ich przemieszczania się w ciągu godziny i dnia. Dzięki temu możliwe będzie m.in. jednoznaczne ustalenie najbardziej ruchliwego dnia tygodnia.
- Efektywność wyświetlaczy – narzędzie umożliwia pomiar efektywności wyświetlaczy sklepowych, aby zrozumieć, ile osób przeszło obok nich obojętnie, a ile skorzystało z nich w sposób aktywny. Dane te można wykorzystać np. aby określić najlepsze miejsca do umieszczenia treści promocyjnych w sklepie.
- Zarządzanie kolejkami – rozwiązanie pozwala także mierzyć czasu oczekiwania klientów w kolejkach do kas, co umożliwia zaplanowanie otwarcia dodatkowych kas oraz lepsze zrozumienie strat biznesowych spowodowanych opuszczeniem kolejki. Jak podkreślają eksperci Microsoft, u podstaw tego rozwiązania leżą funkcje sztucznej inteligencji, które wykorzystują technologię wizji komputerowej do liczenia osób i pomiaru czasu przebywania w kolejkach, bez konieczności identyfikacji poszczególnych kupujących lub analizy ich twarzy.
Platforma Dynamics 365 Connected Spaces wyposażona jest ponadto w rozbudowaną funkcjonalność alertów dla wszystkich obszarów funkcjonalnych. Rozbudowane funkcje powiadamiania mają umożliwić łatwe i szybkie reagowanie na ważne interakcje z odbiorcami. Za sprawą integracji z innymi aplikacjami biznesowymi Microsoft, alerty mogą być na bieżąco wysyłane do środowiska Microsoft Outlook lub Microsoft Teams, gdy tylko osiągnięty zostanie krytyczny próg wybranego wskaźnika, taki jak maksymalny czas oczekiwania, maksymalne obłożenie sklepu czy maksymalny czas przebywania na wystawie.
Dodatkowo, pulpit Dynamics 365 Connected Spaces stanowi miejsce, w którym pracownicy mogą szybko uzyskać dostęp do wykresów, grafów czy map termowizyjnych, by poprawić obsługę klienta czy lepiej wizualizować wzorce, które mają wpływ na różnego rodzaju operacje.
Jak zapewniają eksperci Microsoft, Dynamics 365 Connected Spaces będzie w przyszłości rozszerzany o funkcjonalności wyspecjalizowane pod kątem potrzeby specyficznych dla różnych branż i kluczowych scenariuszy. Tego typu specjalizacja ma docelowo poprawić doświadczenia pracowników i klientów oraz zwiększyć wydajność operacyjną.