BiznesRynekPolecane tematy
Microsoft Dynamics – produktywność, elastyczność i nowe możliwości biznesowe
Pierwsza edycja konferencji Dynamics dla Biznesu była szansą do bliższego poznania możliwości wszystkich systemów rodziny Dynamics, zintegrowanych z nimi rozwiązań biznesowych Microsoft, a także narzędzi rozwijanych przez partnerów koncernu Microsoft. Nie zabrakło też informacji o trendach rynkowych i strategii Microsoft.
Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft Polska
Zorganizowana w dniach 12-13 maja br. konferencja pełniła też funkcję forum wymiany doświadczeń w zakresie wykorzystywania narzędzi Microsoft Dynamics. Podczas trwającej 2 dni konferencji zorganizowano łącznie 33 sesje podzielone na trzy bloki tematyczne. Nie zabrakło informacji o najnowszych rozwiązaniach branżowych Microsoft Dynamics, możliwościach wykorzystania modelu cloud, nowych narzędziach analityki biznesowej, a także rozwiązaniach mobilnych. Sesja główna była zaś okazją do poznania trendów rynkowych, najważniejszych założeń strategii rynkowej firmy Microsoft i kierunków rozwoju oprogramowania rodziny Microsoft Dynamics. Rozwiązania Dynamics mają wyróżniać się ergonomią, elastycznością i najwyższej klasy funkcjonalnością. Będą też zgodne z aktualnymi trendami rynkowymi.
“Rewolucja technologiczna, w której wszyscy uczestniczymy staje się źródłem wielu nowych pomysłów, a jednocześnie umożliwia ich wprowadzenie w życie” – mówił podczas sesji otwierającej konferencję Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft Polska. Według niego zmiany następują w najszybszym tempie właśnie w obszarze IT. Informatyka nierzadko zmienia się w następstwie nowych oczekiwań biznesowych, a jednocześnie często pełni rolę katalizatora zmian biznesowych.
„Chcemy być firmą, która daje jak najlepsze możliwości w obszarze produktywności. W świecie mobilności i chmury Microsoft będzie pomagać biznesowi w zwiększaniu wydajności” – zapewnił Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft Polska.
Takiemu obrazowi globalnych zmian związanych z technologiami IT odpowiadać ma strategia rynkowa firmy Microsoft. Zmiany, które wprowadza – zajmujący od ponad roku stanowisko dyrektora generalnego Microsoft – Satya Nadella mają na celu kompleksową integrację oferty rozwiązań koncernu w sposób odpowiadający aktualnym, globalnym potrzebom biznesowym. Szeroka, ale ujednolicona oferta koncernu Microsoft ma być łatwiejsza do wykorzystania – i pozwalać na systematyczne powiększanie wartości dodanej wynikającej z integracji różnych kategorii rozwiązań w świecie coraz bardziej złożonych relacji i procesów biznesowych. “W optymalnej sytuacji wartość systemów biznesowych będzie tkwiła w tym, że za ich pośrednictwem niezależnie od sposobu wdrożenia i wykorzystywania jako użytkownicy biznesowi będziemy mogli sprawnie wykorzystywać dostępne dane” – stwierdził Ronald Binkofski. Według niego Microsoft w ostatnim czasie koncentruje rozwój własnych systemów biznesowych – nie tylko linii Dynamics – na obszarze produktywności. „Chcemy być firmą, która daje jak najlepsze możliwości w obszarze produktywności. W świecie mobilności i chmury Microsoft będzie pomagać biznesowi w zwiększaniu wydajności” – zapewnił Ronald Binkofski.
Wyrazem tej strategii jest m.in. postępująca migracja rozwiązań Microsoft w kierunku chmury obliczeniowej. Wykorzystanie modelu cloud ma z jednej strony ułatwiać użytkownikom dostęp do potrzebnych w danej chwili narzędzi, a z drugiej znosić typowe bariery związane z wdrożeniem nowoczesnych systemów biznesowych. “Głęboko wierzymy, że rozwiązania klasy CRM i ERP w takim wydaniu będą wykorzystywane coraz częściej. Podczas rozmów z klientami obserwują, że chmurze towarzyszy coraz większe zainteresowanie. Za sobą mamy etap powszechnych obaw przed tym modelem – dziś największe firmy z poszczególnych sektorów wybierają rozwiązania oferowane w chmurze” – podkreślał Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Enterprise w polskim oddziale Microsoft. Jego zdaniem, choć polskie przedsiębiorstwa przywiązują dziś wysoką wagę do optymalizacji i budowania przewagi konkurencyjnej w odniesieniu do kluczowych procesów biznesowych, to coraz częściej widoczne są też dążenia do podnoszenia efektywności w innych, relatywnie mniej istotnych, obszarach działalności, a także podnoszenia sprawności na poziomie procesów wykraczających poza granice jednej organizacji. W ten trend wpisywać mają się działania zmierzające do osiągania jak największych efektów synergii pomiędzy poszczególnymi rodzinami rozwiązań firmy Microsoft – od narzędzi biurowych, przez rozwiązania wspierające komunikację i pracę zespołową, po rozwiązania wspierające zarządzanie. Ten kierunek ma znajdować swoje odbicie także w długofalowych planach rozwoju oprogramowania Microsoft.
Poszczególne systemy Microsoft Dynamics mają być maksymalnie dopasowane do formy i stylu pracy poszczególnych użytkowników, a także ergonomiczne i przyjazne w obsłudze.
Przedstawiciele firmy Microsoft podkreślali, że w wyniku systematycznego rozwoju funkcjonalności, wprowadzania nowych technologii i systematycznego poszerzania sieci partnerów, po oprogramowanie rodziny Dynamics coraz częściej sięgają klienci reprezentujący sektor korporacyjny. “Oferta Microsoft Dynamics dojrzała. Wspólnie z partnerami obsługujemy dziś największe instytucje. Z drugiej strony, analizując listę zapytań ofertowych obserwujemy początek kolejnej fali projektów ERP w Polsce. Coraz większa grupa firm przygląda się własnym systemom – i planuje zmiany” – mówił Paweł Jakubik, dyrektor działu Usług i Konsultingu w Microsoft Polska. Jego zdaniem projekty wdrożeniowe, czy modernizacyjne coraz częściej zakładają wykorzystanie modelu cloud computing. “Chmura to już nie tylko buzzword. Ponad połowa firm w Polsce twierdzi, że rozważa wdrożenia rozwiązań chmurowych, co trzecia firma realizuje już takie wdrożenia. Powód zainteresowania chmurą jest bardzo prosty – ten model w kilkuletniej perspektywie pozwala ograniczyć całkowite koszty posiadania rozwiązań biznesowych o 20-30%” – dodał Paweł Jakubik. Na wzrost zainteresowania nowymi rozwiązaniami klasy ERP, czy CRM wpływać ma też dążenie do unifikacji rozwiązań wykorzystywanych w rozproszonych organizacjach lub grupach kapitałowych. Widoczne ma być też upowszechnienie oczekiwań dotyczących bardziej zwinnego podejścia zarówno do projektów wdrożeniowych, jak i elastyczności uruchamianych systemów.
Elastyczność i szerokie możliwości wyboru formy wdrożenia mają być jedną z cech charakterystycznych dla systemów rodziny Dynamics. “Microsoft oferuje z jednej strony zaawansowane aplikacje biznesowe integrujące się z narzędziami biurowymi, a z drugiej zapewnia ogromną dowolność w zakresie wyboru modelu wdrożenia, a także urządzenia za pośrednictwem którego użytkownicy będą korzystać z poszczególnych rozwiązań” – zauważył Janusz Małgorzaciak, Szef Działu Sprzedaży Aplikacji Biznesowych w polskim oddziale Microsoft. Dodaje przy tym, że poszczególne modele wdrożeniowe są wzajemnie komplementarne, a Microsoft nie ogranicza możliwości migrowania raz uruchomionych rozwiązań pomiędzy chmurą obliczeniową, hostingiem, czy lokalną infrastrukturą.
Według przedstawicieli firmy Microsoft obok nowych funkcjonalności oczekiwane jest też szerokie wsparcie dla zastosowań mobilnych – niezależnie od urządzenia, z jakiego w danej chwili będzie korzystał użytkownik – oraz mechanizmów komunikacji w ramach organizacji – i poza nią. “Żyjemy w czasach niesamowitej mobilności. Potrzebujemy więc narzędzi pozwalających pracować z dowolnego miejsca i w ramach środowiska, które będzie bezpieczne, a jednocześnie pozwoli nam łatwo używać potrzebnych narzędzi” – podkreślała Agnieszka Zarzycka, CRM Business Development Manager w Microsoft Polska. Według niej duże znaczenie dla dzisiejszego biznesu mają też zmiany w komunikacji z klientami. Powodują one m.in. skrócenie ścieżki dotarcia do potencjalnych klientów, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi odbiorcami i zwiększenie dynamiki zmian biznesowych. “Technologia ma niewątpliwie ogromny wpływ na styl pracy każdego z nas – na to w jaki sposób wykonujemy swoje zadania i jak planujemy swój czas pracy. Mamy też zdecydowanie szersze możliwości organizowania pracy” – mówił Janusz Małgorzaciak. Jego zdaniem w tym kierunku zmierzają także zmiany systematycznie wprowadzane w rozwiązaniach Microsoft Dynamics – poszczególne systemy mają być maksymalnie dopasowane do formy i stylu pracy poszczególnych użytkowników, a także ergonomiczne i przyjazne w obsłudze. Według przedstawicieli firmy Microsoft takie podejście wprost przekłada się na zwiększenie zaangażowania pracowników, a co za tym idzie także jakość obsługi i poziom doświadczeń klienta.
Sesję główną uświetniła również podsumowująca aktualne potrzeby biznesowe oraz odpowiadające im cechy rozwiązań klasy ERP i CRM prezentacja prof. dr hab. Mariusza Flasińskiego, kierownika Katedry Systemów Informatycznych Instytutu Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Podczas konferencji Dynamics dla Biznesu omawiano również szczegóły wybranych projektów – wśród nich wdrożeń oprogramowania Microsoft Dynamics dla firm takich jak: Perła Browary Lubelskie, Grupa Inco, ITAKA, Plast-Box, FOTA, Intercars, czy Dax Cosmetics. Tegoroczna edycja konferencji była też okazją do wymiany sugestii m.in. w zakresie dalszych kierunków rozwoju systemów rodziny Microsoft Dynamics. „Wspólnie debatowaliśmy nad obecną sytuacją rynku aplikacji biznesowych, próbując stworzyć swoistą mapę potrzeb i przyszłych oczekiwań użytkowników naszych rozwiązań. Wierzymy, że tego rodzaju dialog z naszymi partnerami i klientami przyczyni się do tworzenia jeszcze doskonalszych rozwiązań odpowiadających na wyzwania współczesnego biznesu” – podsumowuje Paweł Jędrusik, dyrektor działu Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft. Swoje doświadczenia prezentowało również kilkunastu partnerów firmy Microsoft – m.in. firmy Netwise, IT.integro, IT Vision, Integris, XPLUS, Bonair, NAV24, Intersys, Arcus SI, SaaS Solutions oraz MS POS. W konferencji wzięło udział ponad 700 osób. ITwiz był patronem medialnym konferencji.