Rynek

Microsoft zbuduje nową platformę dla klibiców Realu Madryt

Microsoft, jako partner technologiczny klubu Real Madryt zbuduje nową platformę wspierającą wielokanałową komunikację z kibicami. Oparte na platformie chmurowej rozwiązanie ma zrewolucjonizować sposób budowania relacji z kibicami i dostarczania treści multimedialnych. Ma też pozwolić na tworzenie nowych kategorii usług.

Microsoft zbuduje nową platformę dla klibiców Realu Madryt

Współpraca klubu Real Madryt i koncernu Microsoft ma zaowocować wieloma nowymi projektami technologicznymi. Pierwsze z nich mają zostać udostępnione kibicom w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Zapowiadane usługi mają być dostępne z poziomu zróżnicowanych urządzeń – od komputerów osobistych, przez tablety, nowoczesne telefony komórkowe, po urządzenia typu wearable. Charakterystyczna dla nowej platformy ma być możliwość głębokiej personalizacji treści oraz sposobów jej dostarczania indywidualnym użytkownikom nowego systemu. Nowa platforma chmurowa dysponować będzie m.in. wieloma wbudowanymi funkcjami znanymi z sieci społecznościowych. Wspierane mają być też narzędzia pozwalające kibicom na samodzielne tworzenie treści.

Z rozwiązań Microsoftu – tabletów Surface Pro 3, rozwiązań komunikacyjnych i narzędzi wspierających pracę grupową – korzystać będą też piłkarze oraz kadra trenerska madryckiej drużyny. Microsoft i Real Madryt będą dodatkowo współpracować m.in. w zakresie rozwoju aplikacji przeznaczonych dla branży sportowej. Zapowiadane są też wspólne projekty badawczo-rozwojowe.

Zapowiadane usługi mają być dostępne z poziomu zróżnicowanych urządzeń – od komputerów osobistych, przez tablety, nowoczesne telefony komórkowe, po urządzenia typu wearable

Giganci branży IT coraz częściej angażują się w działania wiodących klubów sportowych. Wcześniej koncern Intel nawiązał podobną współpracę z klubem FC Barcelona, a SAP – z niemieckim Związkiem Piłki Nożnej. Podobnie porozumienia są zawierane także w odniesieniu do innych dyscyplin sportowych. Przykładowo, rozwiązania Microsoftu wykorzystane są też w ramach amerykańskiej ligi NFL. Nowe technologie są wykorzystywane jako wsparcie do budowania relacji z kibicami, bądź pełnią rolę narzędzi pozwalających zwiększyć efektywność zespołu podczas rywalizacji sportowej.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *