Cloud computingSztuczna inteligencjaRynek

NBA z AWS zmieniają koszykówkę dzięki AI i chmurze

National Basketball Association (NBA) i Amazon Web Services (AWS) ogłosiły wieloletnie partnerstwo obejmujące NBA, WNBA, G League i inne ligi. AWS stanie się oficjalnym partnerem technologicznym, dostarczając chmurę obliczeniową i rozwiązania AI.

NBA z AWS zmieniają koszykówkę dzięki AI i chmurze

Kluczowym elementem współpracy jest platforma NBA Inside the Game powered by AWS, która przekształca ogromne ilości danych meczowych w przystępne analizy i interaktywne treści. To narzędzie, które ma zmienić sposób, w jaki kibice na całym świecie śledzą i rozumieją koszykówkę. Platforma wprowadzi zestaw funkcji, które usprawnią transmisje na żywo i poprawią wrażenia fanów w aplikacji NBA, na stronie NBA.com oraz w kanałach społecznościowych ligi. Nowe rozwiązanie przetwarza dane dotyczące graczy NBA, analizując ruchy 29 punktów danych na gracza, przy użyciu uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w celu kontekstualizacji wydarzeń w grze i generowania spostrzeżeń w czasie rzeczywistym.

W sezonie 2025/26 NBA i AWS wprowadzą nowe statystyki, które pokażą aspekty gry trudne dotąd do uchwycenia:

  • Defensive Box Score – analizę obrony w czasie rzeczywistym,
  • Shot Difficulty – ocenę trudności rzutów z uwzględnieniem pozycji graczy i presji obrony,
  • Gravity – pomiar wpływu zawodnika bez piłki na grę.

Nowością będzie także nowa technologia Play Finder, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizowania i rozumienia ruchów graczy w tysiącach meczów. Przy użyciu usług AWS, takich jak Amazon Bedrock i Amazon SageMaker, funkcja ta umożliwi natychmiastowe wyszukiwanie i pobieranie podobnych zagrań, tworząc podstawę dla przyszłych integracji generatywnej sztucznej inteligencji opartej na danych dotyczących śledzenia graczy. Drużyny NBA będą miały bezpośredni dostęp do modeli uczenia maszynowego obsługujących Play Finder, aby usprawnić pracę sztabów trenerskich.

Dzięki AWS aplikacja NBA, strona NBA.com i League Pass otrzymają nowe funkcje oparte na personalizacji i interaktywności, a globalne transmisje – w tym w serwisie Prime Video – wzbogacą się o zaawansowane analizy i statystyki w czasie rzeczywistym.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *