BiznesRynek

Niemiecki gigant wkracza na polski rynek e-commerce

Już 7 sierpnia br. swój wirtualny debiut będzie miał polski marketplace Kaufland. Firma planuje również otwarcie kanału sprzedaży na rynek austriacki. Do tej pory serwis umożliwiał sprzedaż w Niemczech, Czechach i Słowacji. Jak to wpłynie na polski e-commerce i co zyskają sprzedawcy?  

Niemiecki gigant wkracza na polski rynek e-commerce
Zdjęcie: WDnet Studio

Kaufland to niemiecka sieć hipermarketów należąca do grupy Schwarz, która oferuje szeroki asortyment produktów spożywczych i przemysłowych w blisko 6,5 tysiącach kategorii. Od 2021 roku marketplace Kauflandu umożliwia sprzedaż produktów na rynek niemiecki, a od 2023 również na czeski oraz słowacki. Jak informują przedstawiciele sieci, skala odwiedzających ich platformy sprzedażowe jest ogromna. Sam niemiecki serwis odwiedza 32 miliony użytkowników miesięcznie.

Wkrótce sieć otworzy się również na nowe rynki: polski oraz austriacki. Właściciele sklepów internetowych zyskają dzięki temu możliwość dotarcia do milionów potencjalnych klientów. Czy nowy marketplace na polskim rynku daje powody do obaw dla silnie ugruntowanych już liderów, takich jak Allegro czy Amazon?

“Konkurencja między platformami sprzedażowymi pobudza innowacyjność, a ekspansja Kaufland na polski i austriacki rynek przyniesie wiele korzyści zarówno sprzedawcom, jak i nowe możliwości rozwoju dla Grupy Shoper. Istotnym elementem naszego ekosystemu jest bowiem wielokanałowość. To dzięki niej możemy rozszerzyć nasze wsparcie i usługi dopasowane do specyfiki nowych rynków i przede wszystkim potrzeb naszych klientów” – komentuje Dariusz Kowalski, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Grupie Shoper.

Jak się okazuje, klienci Shopera już wykorzystują potencjał marketplace Kauflandu. Ponad 100 firm sprzedaje bowiem swoje produkty na rynku niemieckim, czeskim i słowackim.  Jest to znaczący kanał pozyskiwania nowych sprzedaży dla właścicieli sklepów internetowych, zapewniają przedstawiciele Grupy Shoper.

“Sprzedawcy zyskają dostęp do ponad 81 milionów potencjalnych klientów – łącznie aż w pięciu krajach. Kaufland, dzięki swojej ugruntowanej pozycji i rozbudowanej infrastrukturze, może stać się poważnym konkurentem dla obecnych liderów, takich jak Allegro w Polsce czy Amazon w Austrii” – podsumowuje Michał Dyrszka, Head of Selium w Shoper.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *