InfrastrukturaBranża ITRynek
Nokia z nowym logo i strategią, stawia na sieci dostosowane do cyfrowej transformacji
Zaktualizowana strategia firmy Nokia ma odpowiadać na związane z postępującą cyfrową transformacją wyzwania w obszarze infrastruktury sieciowej. Oferowane rozwiązania mają zaś pozwalać na budowanie sieci łączących rozwiązania tradycyjne z tymi, wzorowanymi na modelu chmury obliczeniowej. Plany zakładają także – wdrożenie nowych modeli biznesowych, w tym modelu usługowego. Dopełnieniem zmian jest nowa identyfikacja wizualna.
Zdaniem przedstawicieli kierownictwa firmy Nokia nowoczesna infrastruktura sieciowa ma fundamentalne znaczenie dla transformacji biznesu opartej na nowych technologiach i umożliwiającej poprawę efektywności, elastyczności pracy i produktywności. Jednocześnie, zdaniem przedstawicieli firmy “Nokia jest wyjątkowo dobrze spozycjonowana, by odegrać w niej kluczową rolę dzięki najlepszemu w swojej klasie portfolio produktów dla sieci stacjonarnych, mobilnych i chmurowych”.
I tak, strategia rozwoju Nokii – oraz jej technologii – ma koncentrować się wokół rozwiązań wspierających integrację klasycznych sieci z rozwiązaniami chmurowymi w celu zapewnienia wysokiej elastyczności i skalowalności infrastruktury, szerokich możliwości dostosowania jej do zmieniających się potrzeb biznesu, a także kompleksowych możliwości automatyzacji procesów związanych zarządzania warstwą sieciową. Oferta firmy Nokia ma być również rozwijana pod kątem zapewnienia wsparcia dla projektów mających na celu wykorzystanie potencjału biznesowego nowoczesnych rozwiązań sieciowych.
“Dostrzegamy potencjał transformacji cyfrowej, która może przekształcić biznes, przemysł i społeczeństwo, dając możliwość znacznego zwiększenia produktywności, zrównoważonego rozwoju i dostępności. Nasza wiodąca na rynku technologia sieci krytycznych jest coraz bardziej potrzebna klientom i partnerom w każdej branży” – mówi Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny firmy Nokia. “Widzimy przyszłość, w której sieci przekraczają granice łączenia ludzi i rzeczy. Są one adaptowalne, autonomiczne i wykorzystywane w miarę potrzeb” – dodaje.
Strategia technologiczna firmy Nokia zakłada m.in. rozwój oferty produktów odpowiadających na potrzeby związane z rozwojem infrastruktury sieciowej w “erze metaverse”. Zdaniem przedstawicieli fińskiego koncernu, nowoczesne sieci powinny łączyć cechy tradycyjnych rozwiązań z elastycznością i skalowalnością modelu chmury obliczeniowej oraz zapewnienia skutecznego wsparcia dla potrzeb o ogromnej – i stale rosnącej – skali.
Równocześnie, Nokia zamierza zwiększyć sprzedaż rozwiązań dla operatorów sieci telekomunikacyjnych oraz największych organizacji biznesowych. Strategia firmy zakłada też m.in. uporządkowanie oraz rozwój oferty produktowej, a także – aktywne wykorzystywanie szans monetyzacji posiadanej własności intelektualnej w nowych sektorach gospodarki. Plany zakładają też zwiększenie nakładów na rozwój technologii, budowanie przewagi konkurencyjnej w obszarze ESG, a także – wdrożenie nowych modeli biznesowych, w tym modelu usługowego. Zapowiadane są również m.in. inwestycje w zespół oraz projekty mające na celu cyfryzację procesów biznesowych firmy pod kątem poprawy elastyczności oraz produktywności.
Odświeżenie identyfikacji wizerunkowej firmy ma zaś odzwierciedlać zmiany w pozycjonowaniu Nokii, jej wartości oraz strategii. Zdaniem przedstawicieli firmy nowe logo Nokia zostało zaprojektowane jako symbol współpracy, która ma kluczowe znaczenie dla zrealizowania potencjału sieci i symbolizuje energiczną, dynamiczną i nowoczesną organizację.