Zmiany kadrowe
Paweł Rybak nowym CEO połączonych firm FOTC i Laurens Coster
Spółki FOTC i Laurens Coster ogłosiły dziś (10 kwietnia) strategiczną fuzję. To połączenie ma na celu przedefiniowanie krajobrazu cyfrowego Europy Środkowo-Wschodniej. Paweł Rybak obejmuje stanowisko CEO.
Paweł Rybak to manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i znajomością rynku nowych technologii, e-commerce i reklamy internetowej, z którą jest związany od początku jej istnienia w Polsce. Karierę zaczynał w jednej z największych w Europie agencji digital marketingu, gdzie przez 17 lat rozwijał obszar SEO (Search Engine Optimization) na rynku polskim, sukcesywnie awansując od stażysty do prezesa zarządu. Dzięki jego strategicznemu podejściu i wiedzy, spółka została z sukcesem sprzedana do Bauer Media Group, gdzie Rybak, w ścisłej współpracy strategicznej z Google, przez kolejnych 7 lat z powodzeniem kierował jednostką biznesową zrzeszającą kilka największych w Polsce agencji SEO/SEM.
W roku 2021 Paweł Rybak dołączył do zarządu Shopera, wiodącej polskiej platformy e-commerce działającej w modelu SaaS, obejmując stanowisko członka zarządu i Chief Commercial Officera. W tej roli był odpowiedzialny za nadzór i współtworzenie strategii wszystkich działań komercyjnych firmy, w tym działów marketingu, sprzedaży, partnerstw, wzrostu klientów, wsparcia klienta, doświadczeń klienta oraz usług reklamowych, zarządzając zespołem liczącym ponad 300 osób. Wprowadzał także nowe segmenty działalności, takie jak reklama cyfrowa, narzędzia automatyzacji pracy oparte o ML i AI, współtworzył i skalował na ogromną skalę segmenty płatności, logistyki i sprzedaży wielokanałowej. W ciągu 4 lat jego pracy Shoper zwiększył przychody z 47 milionów do 193 milionów złotych, a EBITDA wzrosła z 21 milionów do 66 milionów złotych.
Paweł Rybak jest absolwentem studiów Executive MBA na Aalto University, ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz informatyki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza. Ukończył również liczne studia i kursy podyplomowe, m.in. na Stanford, MIT i Harvardzie.
Jak poinformowano, połączenie bogatego doświadczenia FOTC w zakresie adopcji chmury i bezpieczeństwa cyfrowego z głęboką wiedzą Laurens Coster w zakresie analizy danych i AI, ma zaowocować holistycznym podejściem do ewolucji cyfrowej. Klienci otrzymają dostęp do kompleksowej obsługi w zakresie transformacji cyfrowej.
“To połączenie to game-changer dla wszystkich firm, które szukają wsparcia w podróży przez złożony świat transformacji cyfrowej” powiedział Paweł Rybak. „Łącząc mocne strony obu spółek, tworzymy one-stop-shop dla rozwiązań cloudowych, data i AI, umożliwiając naszym klientom odblokowanie bezprecedensowych możliwości i napędzanie zrównoważonego wzrostu. Jesteśmy dumni, że jako polska firma, z polskim kapitałem, możemy współpracować z globalnym liderem technologicznym, jakim jest Google. Wierzymy, że ta synergia przyniesie ogromne korzyści zarówno polskim przedsiębiorstwom, jak i nam, jako firmie, która chce aktywnie uczestniczyć w budowaniu silnej i innowacyjnej gospodarki cyfrowej w Polsce” – dodał.
„Cieszymy się, że możemy połączyć naszą wiedzę w zakresie danych i AI z wieloletnim doświadczeniem FOTC w zakresie rozwiązań chmurowych. Od dzisiaj, jako jedna firma, będziemy mogli dostarczać pełne spektrum rozwiązań – od bezpiecznej infrastruktury, przez wartość płynącą ze zrozumienia i analizy danych oraz AI-owych wdrożeń. Ta synergia umożliwi nam dostarczanie prawdziwie transformacyjnych rozwiązań, które umożliwią firmom realizację ich biznesowych ambicji” – podsumował Jan Biłyk, były prezes Laurens Coster.
Poza Pawłem Rybakiem w zarządzie FOTC po fuzji zasiadać będzie także Marek Kurzyk, pełniący już wcześniej funkcję członka zarządu oraz CFO FOTC.