Wykorzystywane w modelu chmurowym rozwiązanie SAP SuccessFactors zapewnia nowoczesną obsługę procesów kadrowo-płacowych obejmujących ponad 23 tys. pracowników PKO Banku Polskiego. Projekt zrealizowany przy udziale ekspertów Accenture i Gavdi Polska jest największym, jak dotąd, wdrożeniem platformy SAP SuccessFactors w Polsce.
Wdrożenie kompleksowego, opartego na modelu chmury obliczeniowej środowiska wspierającego procesy HR wpisuje się w strategię Banku PKO BP. Zakłada ona m.in. cyfryzację obszaru zarządzania kapitałem ludzkim, a także zapewnienie pracownikom jak najlepszych doświadczeń w relacjach z pracodawcą. “Jako pracodawca stawiamy na dialog, digitalizację oraz pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów w kontakcie z bankiem. Cieszę się, że pomaga nam w tym rozwiązanie dostarczone przez SAP SuccessFactors, które z sukcesem udało nam się wdrożyć. Od samego początku celem projektu było udostępnienie nowoczesnych narzędzi wspierających procesy, które są najbliżej naszych pracowników. To właśnie oni są naszym największym kapitałem, dlatego chcemy, aby czuli się dobrze na każdym etapie naszej wspólnej podróży” – mówi Joanna Czarnecka, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO BP. Przedstawiciele banku podkreślają również, że jednym z pierwszych kroków na drodze do zapewnienia efektywnego i przyjaznego środowiska obsługi kluczowych procesów pracowniczych w banku PKO BP było wdrożenie rozwiązania SAP HCM. Dzięki temu bank podnosi efektywność procesów umożliwiając dostęp do systemu w formule samoobsługowej platformy dla wszystkich pracowników.
Nie bez powodu zdecydowano się także na wykorzystanie rozwiązania dostępnego w modelu chmury obliczeniowej. Strategia banku zakłada bowiem migrację rozwiązań aplikacyjnych do środowiska chmurowego. “Zgodnie ze strategią PKO Bank Przyszłości, chcemy, aby najpóźniej za trzy lata, większość aplikacji banku działała w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową multi-cloud. W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na bezpieczne i sprawdzone rozwiązania takie jak SAP SuccessFactors” – podkreśla Marcin Dzienniak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia z PKO BP.
Platforma SAP SuccessFactors to oparte na modelu chmury obliczeniowej rozwiązanie całościowo wspierające m.in. procesy związane z obsługą pracowników i zarządzaniem kapitałem ludzkim. Wykorzystanie modelu chmury obliczeniowej sprawia, że poszczególne funkcjonalności mogą być dostępne dla użytkowników w dowolnym miejscu, czasie i na dowolnym urządzeniu, co wpisuje się m.in. w potrzeby związane z chęcią zapewnienia samoobsługi pracowniczej.
Wdrożona w PKO BP funkcjonalność platformy SAP SuccessFactors wspiera m.in. procesy związane z rekrutacją, onboardingiem, szkoleniami, oceną pracowników, zarządzaniem celami i wynagrodzeniami, a także sukcesją i rozwojem kompetencji. Projekt wdrożeniowy zakładał także dostosowanie standardowych funkcjonalności rozwiązania SAP do specyficznych potrzeb PKO BP. Przykładem unikalnego procesu wspieranego przez środowisko SAP SuccessFactors jest rozbudowa modułu szkoleń o wewnętrzny proces wnioskowania o działania rozwojowe.
Projekt zrealizowany przy udziale ekspertów Accenture i Gavdi Polska jest największym, jak dotąd, wdrożeniem platformy SAP SuccessFactors w Polsce. “Wspieramy PKO Bank Polski w podróży cyfrowej od kilkunastu lat. Transformacja w obszarze kapitału ludzkiego rozpoczęła się kilka lat temu, ale w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy niezwykle przyspieszyła. Musimy pamiętać, że nasza “nowa rzeczywistość” będzie się toczyć w przestrzeni cyfrowej. Organizacje muszą być przygotowane na oczekiwania nowych pracowników tzw. klientów wewnętrznych, którzy spodziewają się tak samo sprawnej obsługi w procesach HRowych, jak w przypadku e-commerce. Ponadto, aby efektywnie działać, powinny podejmować właściwe decyzje, także te dotyczące obecnych pracowników” – mówi Julia Kiełbasiewicz-Zarębska, Dyrektor w obszarze Technologii w Accenture odpowiedzialna za praktykę HR. “Zakończone sukcesem wdrożenie SAP SuccessFactors w PKO Banku Polskim to powód do wielkiej satysfakcji dla wszystkich stron biorących udział w projekcie. Ze względu na zakres, ambitny harmonogram, stopień złożoności procesów było to duże wyzwanie konsultingowe. Współpraca i wspólne rozumienie celu pozwoliło jednak efektywnie realizować kolejne kroki, w czym nie przeszkodziła nawet pandemia. Cieszymy się z tego doświadczenia oraz życzymy użytkownikom systemu jak największych korzyści z nowego rozwiązania. Liczymy też na dalszą współpracę w podobnej atmosferze” – dodaje Marcin Kleczka, Kierownik Projektu ze strony Gavdi i Zastępca Dyrektora Konsultingu w Gavdi Polska.