Nowe mechanizmy zapewniają bezpieczną synchronizację pomiędzy środowiskiem ServiceNow a chmurową platformą danych Snowflake. Pozwalają też na sprawne pozyskiwanie danych z aplikacji biznesowych i źródeł zewnętrznych. Rozwiązanie integracyjne zostało opracowane przez polski zespół Snowflake.
Funkcjonalność rozwiązania Snowflake Conector for ServiceNow pozwala na łatwe, szybkie i bezpieczne zasilanie Chmury Danych Snowflake danymi pochodzącymi z platformy ServiceNow. Dzięki temu łatwiejsze staje się integrowanie dodatkowych zbiorów danych oraz tworzenie bardziej rozbudowanych raportów i analiz. Integracja obsługuje m.in. początkowe ładowanie danych historycznych oraz zmiany przyrostowe z dowolnymi okresami synchronizacji. Konektor wykrywa również zmiany schematu i odpowiednio dostosowuje widoki danych. “Korzystanie ze Snowflake Conector for ServiceNow jest bardzo proste – cały proces integracji trwa dosłownie 5 minut. Podczas projektowania rozwiązania wiedzieliśmy jednak, że radykalna prostota jego obsługi nie wystarczy. Naszym celem było stworzenie w pełni autonomicznej usługi, aby inżynierowie danych nie musieli spędzać czasu na osobnym zarządzaniu wydajnością, bezpieczeństwem i transferem danych, a mogli się skupić na bardziej produktywnych zadaniach” – podkreśla Jakub Puchalski, Senior Product Manager w Snowflake, odpowiedzialny koordynację prac nad projektowaniem i wdrażaniem konektora.
Przedstawiciele firmy Snowflake zapowiadają kolejne rozwiązania integracyjne dla innych systemów biznesowych. Celem jest umożliwienie klientom firmy jak najszybszego, najprostszego i najbezpieczniejszego przekazywania do Snowflake danych pochodzących z różnych źródeł. Pierwsze rozwiązanie integracyjne nieprzypadkowo wspiera oprogramowanie ServiceNow. Z platformy tej, m.in. na potrzeby zarządzania procesami wewnętrznymi, korzystają bowiem tysiące firm na całym świecie.
Jednocześnie, Snowflake Connector for ServiceNow jest pierwszą aplikacją napisaną w – zaprezentowanym niemal rok temu i nadal rozwijanym – natywnym frameworku aplikacyjnym Snowflake. “Opracowanie integracji wymagało globalnego współdziałania z innymi biurami badawczo-rozwojowymi Snowflake, które współtworzą Native Application Framework” – mówi Jakub Puchalski. “Było to w zasadzie działanie pilotażowe, które miało na celu sprawdzić funkcjonalność frameworka. Dzięki temu udało się usprawnić funkcjonowanie różnych jego komponentów, co przyniesie korzyści przyszłym użytkownikom” – dodaje.
Z rozwiązania Snowflake Connector for ServiceNow korzysta już m.in. wyspecjalizowana w produkcji sprzętu medycznego firma Siemens Healthineers. Wykorzystanie na szeroką skalę danych pozwala m.in. na zdalne monitorowanie wydajności urządzeń działających w placówkach szpitalnych.
Nowe rozwiązanie jest dostępne bezpłatnie w ramach Snowflake Marketplace. Co ważne, przedstawiciele firmy Snowflake podkreślają, że moduł Snowflake Connector for ServiceNow ułatwi m.in. tworzenie nowych aplikacji oraz ich monetyzację w ramach platformy sprzedażowej Snowflake Marketplace.