AplikacjeRynek

Ponad połowa Polaków załatwiając formalności w banku korzysta z bankowości internetowej

Jak wynika z raportu „Polaków Portfel Własny: nowa normalność” Santander Consumer Bank, 54% ankietowanych przyznaje, że przy załatwianiu formalności z bankiem najczęściej używa bankowości internetowej. W ten sposób działa już co trzeci senior powyżej 60-tego i 70-tego roku życia. Z kolei młodzi dorośli, częściej niż ankietowani z innych grup wiekowych, korzystają w tym celu z aplikacji mobilnych (prawie 14% badanych w grupie 18-29 latków).

Ponad połowa Polaków załatwiając formalności w banku korzysta z bankowości internetowej

Ze wspomnianej analizy wynika z kolei, że przy podpisywaniu umów finansowych przez internet Polacy cenią sobie przede wszystkim możliwość pozostania w domu (26,2%), oszczędność czasu (25,2%) oraz możliwość zawarcia umowy w dowolnym momencie (20,2%). Co ósmy z nas zwraca również uwagę na opcję samodzielnego dopasowania kwoty kredytu oraz wysokości rat, a co dziewiąty na większą ilość czasu na dokładne zapoznanie się z warunkami (kolejno 13 i 11,5%). Przy korzystaniu z tej formy zawierania umowy o kredyt doskwierają nam jednak obawy o to, że przeoczymy jakiś ważny dokument (32,7%) lub, że w pewnym momencie zabraknie nam wsparcia pracownika banku (27,6%). Co czwarty z nas boi się natomiast pomyłki (25,1%), czytamy w raporcie.

“Badania prowadzone na rynku pokazują, że w kontaktach z bankiem przenieśliśmy się już właściwie do rzeczywistości wirtualnej zwłaszcza, jeśli chodzi o aplikacje mobilne. Z roku na rok rośnie ilość użytkowników aplikacji bankowych oraz liczba logowań klientów z poziomu smartfona. W Santander Consumer Banku tylko w czerwcu br. zaobserwowaliśmy aż 647 tys. takich logowań, to o 64% więcej niż do bankowości internetowej (232 tys.)” – komentuje Maciej Dąbrowski, dyrektor Centrum Rozwoju Produktów Sprzedaży Bezpośredniej z Santander Consumer Banku. “Nie można jednak osiadać na laurach – przed aplikacjami mobilnymi stoją jeszcze pewne wyzwania np. to, żeby przekonać Polaków do tego, by nie bali się sięgać po nie również w przypadku załatwiania formalności bankowych. Obecnie ankietowani w takim celu częściej wybierają bankowość internetową, co może wynikać np. z większej wygody w korzystaniu z bankowości elektronicznej na laptopie czy komputerze w porównaniu ze smartfonem w qypadku bardziej skomplikowanych procesów” – podsumowuje.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *