Rynek
PZU z prestiżową nagrodą za innowacyjne rozwiązanie technologiczne
Ubezpieczyciel zdobył statuetkę za trzecie miejsce w globalnym konkursie Qorus-Accenture Innovation in Insurance Awards 2023 za wdrożenie nowoczesnej porównywarki zakresów ubezpieczeń. W ramach konkursu zgłoszono ponad 350 projektów z 43 krajów, które nadesłały zarówno największe na świecie instytucje finansowe, jak i startupy. PZU znalazł się wśród 21 wyróżnionych projektów.
Jak już wspomniano, nagrodzone nowoczesne narzędzie służy porównywaniu zakresów dostępnych na rynku produktów ubezpieczeniowych. W PZU wdrożono je pod koniec ubiegłego roku.
“Rynek ubezpieczeniowy cechuje bardzo wyraźny nacisk na stały rozwój oferty przy jednoczesnej chęci zaproponowania klientom jak najkorzystniejszej ceny. W tym wyścigu produktowym znaczenie mogą mieć nawet małe różnice w ofercie. Monitorowanie rynku i zmian w ofertach jest jednak bardzo praco- i czasochłonne. Rozwiązaniem było wdrożenie innowacyjnej platformy do porównywania zakresów ubezpieczeń. Pierwsze miesiące jej używania pokazują wyraźnie, że jest ona bardzo przydatna w naszych procesach wsparcia sprzedaży” – powiedziała Małgorzata Kot, członek zarządów PZU SA i PZU Życie SA.
Platforma, wdrożona we współpracy z duńskim insurtechem, dostarcza PZU szczegółowych analiz porównawczych produktów dostępnych w ofercie innych ubezpieczycieli oraz pozwala na efektywne monitorowanie zmian zachodzących w ich ofercie. Co ważne, porównywarka skupia się nie na cenie, lecz na zakresie produktów. Wykorzystywane przez narzędzie boty skanują strony internetowe innych ubezpieczycieli trzy razy dziennie, a użytkownicy platformy są informowani na bieżąco o zmianach poprzez otrzymywane powiadomienia. Z rozwiązania korzystają przede wszystkim zespoły wsparcia sprzedaży odpowiedzialne za rozwój wiedzy produktowej u agentów oraz konsultantów infolinii.
“Pracownicy obszarów dystrybucji ubezpieczeń oraz wsparcia sprzedaży mają teraz do dyspozycji cenne narzędzie pozwalające lepiej monitorować rynek i zakres dostępnych dla klienta rozwiązań. Szczegółowe porównanie OWU produktów oferowanych na rynku oraz zachodzących zmian ma tu ogromne znaczenie. Dzięki temu możemy jeszcze szybciej i skuteczniej dopasowywać naszą ofertę do potrzeb klientów” – tłumaczyła reprezentująca PZU podczas uroczystej gali Qorus–Accenture Innovation in Insurance Awards, Renata Wanat-Szelenbaum, dyrektor Biura Sprzedaży Zdalnej.
Innowacyjne PZU
Warto podkreślić, że tegoroczne wyróżnienie nie jest pierwszym przyznanym PZU w tym prestiżowym konkursie. Podczas ubiegłorocznej edycji Innovation in Insurance Awards największy polski ubezpieczyciel otrzymał pierwszą nagrodę za projekt “Prewencja Raka Skóry z wykorzystaniem sztucznej inteligencji”. W jego ramach Grupa PZU uruchomiła innowacyjną, certyfikowaną medycznie aplikację na smartfony, która pozwala ocenić ryzyko wystąpienia nowotworu skóry z ponad 90% precyzją. Aplikacja stworzona przy współpracy z wiodącym startupem dermatologicznym wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby ocenić każde znamię i w razie potrzeby wspierać jego dalszą obserwację lub skierować pacjenta na wizytę do dermatologa.
Ubezpieczyciel otrzymał także nagrodę za drugie miejsce w konkursie za projekt “Agro Lab” – nowoczesne narzędzie dla mobilnych ekspertów PZU, które wykorzystuje sztuczną inteligencję i zdjęcia satelitarne do precyzyjnej i szybkiej obsługi szkód rolniczych.
Wszystkie projekty powstały w ramach programu PZU Ready for Startups, którego celem jest wspieranie współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych po wdrożenia komercyjne, poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych. Za organizację programu odpowiada Laboratorium Innowacji PZU, którego rolą jest testowanie i wdrażanie rozwiązań opracowanych przez młode firmy technologiczne.