CIOPolecane tematy

Reforma Poczty Polskiej zaczyna się w IT

Zarząd Poczty Polskiej ogłosił Plan Transformacji, zgodnie z którym spółka będzie stopniowo przekształcana w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową. Rozpoczęte dziś (14 sierpnia) zmiany obejmą kluczowe obszary działalności Poczty, takie jak usługi kurierskie czy finansowe.

Reforma Poczty Polskiej zaczyna się w IT
Dariusz Śpiewak, wiceprezes Poczty Polskiej

Nowy plan zakłada także modernizację systemów IT, procesów logistycznych oraz sieci sprzedaży. Powodem zmian profilu działalności jest wciąż pogarszająca się sytuacja finansowa.

Przyjęty przez zarząd Plan Transformacji jest konieczny, aby odbudować rynkową pozycję jednej z najstarszych w Polsce firm, pełniącej rolę i misję operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej. Obowiązkiem Poczty Polskiej jest zapewnienie dostępu do usług pocztowych dla obywateli całego kraju, niezależnie od miejsca zamieszkania” – można przeczytać w oficjalnym komunikacie.

Rewolucja cyfrowa oraz wynikające z niej zmiany w potrzebach klientów spowodowały, że spółka znalazła się na krawędzi. Dziś rozpoczęliśmy proces zmian, dzięki którym Poczta zostanie przekształcona w nowoczesną i zarabiającą na siebie firmę” – powiedział na konferencji prasowej Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.

Transformacja Poczty Polskiej będzie przeprowadzana w kilku etapach. Pierwszy z nich, pod nazwą Poczta 1.0, zakłada wprowadzenie najpilniejszych zmian. Zostaną one zaimplementowane jeszcze w tym roku i obejmą m.in. obszar IT, poprawę jakości usług pocztowych, a także optymalizację zatrudnienia. Zmiany w IT są konieczne, aby sprostać potrzebom klientów.

Niezbędna dla transformacji Poczty Polskiej jest kompleksowa cyfryzacja. Jej celem jest pozbycie się wieloletniego długu technologicznego, związanego zarówno ze sprzętem, jak i przestarzałymi systemami cyfrowymi. Niektóre z nich mają ponad 20 lat. Plan Transformacji zakłada m.in. stworzenie Centrum Usług Wspólnych IT i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, umożliwiających optymalizację i automatyzację procesów oraz sprawne i efektywne zarządzanie organizacją” – powiedział Dariusz Śpiewak, wiceprezes Poczty Polskiej.

Reforma Poczty Polskiej zaczyna się w IT

Zgodnie z Planem Transformacji placówki Poczty Polskiej zostaną dostosowane do potrzeb klientów w zależności od tego, gdzie są zlokalizowane. Inną rolę będzie pełnić placówka pocztowa w małej gminie, inną w dużym mieście. W miejscach odległych od miast poczta stanie się Centrum Obsługi Obywatela. Będzie tam można odebrać tradycyjną przesyłkę (papierowo lub mailowo), odebrać emeryturę, ale też np. paszport lub inne dokumenty oraz kupić książki i zeszyty do szkoły.

Największe placówki w miastach będą, poza funkcją pocztową, pełnić rolę placówki społeczno-kulturalnej, ale i komercyjnej galerii. Trwają już również prace nad nowym modelem placówki pocztowej dostosowanym do współczesnych realiów zarówno pod kątem układu, jak i wyposażenia czy asortymentu.

Przystępując do transformacji, musimy być świadomi nie tylko swoich słabości i długów, ale i silnych stron, których Poczcie nie brakuje. Dlatego już na początku przyszłego roku wdrożymy plan transformacji zmian obszarów KEP oraz usług finansowych” – zapowiedział Sebastian Mikosz.

Poczta Polska posiada know-how oraz zdolności logistyczne – m.in. ponad 7600 placówek zlokalizowanych w całej Polsce – dzięki którym może stać się ważnym graczem na rynku KEP. Spółka posiada też sieć dobrze zlokalizowanych nieruchomości w centrach najważniejszych w Polsce miast” – przekonują przedstawiciele firmy.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *