Branża ITRynek

Retcon zwiększył w 2021 roku przychód, zysk i rentowność operacyjną

Retcon może uznać miniony rok za niezwykle udany – firmie udało się zwiększyć przychód netto ze sprzedaży o 23%, a zysk netto wzrósł nawet o 170%. W tym czasie wyraźnie poprawił się również wskaźnik rentowności operacyjnej, który podniósł się do poziomu 30,5%. Dostawcy wyspecjalizowanych usług IT w obszarze ERP udało się również wejść na nowe rynki międzynarodowe, pozyskać znaczących klientów oraz zdobyć nowe kompetencje, pozwalające na rozszerzenie oferowanych usług. 

Retcon zwiększył w 2021 roku przychód, zysk i rentowność operacyjną

Powyższe wyniki finansowe to przede wszystkim zasługa pozyskania nowych kontraktów, wskazują przedstawiciele Retcon. Do portfolio spółki dołączyły firmy z branży FMCG, medycznej oraz usługowej. Obecnie do grona najważniejszych klientów należą Medicover, KAEM czy Żabka (JUSH!) – obsługiwane w zakresie rozwiązań biznesowych Microsoft Dynamics 365. Udało się też pozyskać nowych klientów serwisowych i obecnie Retcon na stałe obsługuje przeszło 20 firm z szeregu branż – handlowej, dystrybucyjnej i magazynowania, produkcyjnej, medycznej i usług profesjonalnych, podkreślają przedstawiciele spółki.

Retcon nie poprzestał tylko na nowych kontraktach sprzedażowych – latem ubiegłego roku firma podpisała umowę partnerską z duńskim autorem rozwiązań w obszarze IT dla branży zarządzania nieruchomościami, firmą Yavica. W ramach współpracy spółka oferuje kompleksowy system do obsługi rynku nieruchomości Microsoft Dynamics 365 Flex Property, informują przedstawiciele Retcon. Również latem Retcon zacieśnił współpracę z firmą Intersys Group Sp. z o.o. Tym samym mariaż dwóch partnerów Microsoft posiada kompetencje w zakresie całej platformy Dynamics 365, w tym Business Central, Sales & Marketing oraz rozwiązań komplementarnych takich jak Microsoft Teams, Microsoft 365 czy Power Platform.

Koniec roku to także inne zmiany. Jesienią Retcon przeprowadził się do nowej, większej siedziby przy alejach Jerozolimskich. Firma zdecydowała się też na odświeżenie swojej identyfikacji wizualnej – unowocześniono logo i wprowadzona pełną księgę identyfikacji wizualnej.

Jak zapowiada Michał Zelik, prezes zarządu Retcon, firma planuje dalszy rozwój w 2022 roku. “Pandemia i związane z nią zmiany na rynku e-commerce powodują, że w tym roku będziemy skupiać się na poszerzeniu wachlarza produktów w tym obszarze. Udało się nam także pozyskać specjalistów z branży utilities, co pozwoli nam w tym roku otworzyć drzwi do nowej dla nas branży” – podsumował.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *